Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 06:39
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kędzierzyn-Koźle na liście najbardziej kolizyjnych i wypadkowych miast

W ubiegłym roku w Kędzierzynie-Koźlu doszło do 627 kolizji i wypadków. Oznacza to, że na 1000 mieszkańców naszego miasta przypadło 11,4 zdarzenia drogowego. Dwie ich najczęstsze przyczyny to nieprawidłowo wykonany manewr cofania i nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu.
  • Źródło: rankomat.pl
Kędzierzyn-Koźle na liście najbardziej kolizyjnych i wypadkowych miast

Eksperci rankomat.pl przygotowali listę 84 największych miast w Polsce i porównali, ile kolizji oraz wypadków przypadło w nich na 1000 mieszkańców. Ranking otwierają: Katowice (19,3 zdarzeń na 1000 mieszkańców), Chełm (18,7), Słupsk (17,4), Kielce (17,3) oraz Częstochowa (17).

Kędzierzyn-Koźle zajął 48. miejsce, podobnie jak Biała Podlaska, Włocławek i Głogów. W badanym okresie wynik ten był najlepszy spośród wszystkich uwzględnionych w zestawieniu miast województwa opolskiego. Do przygotowania listy wykorzystano dane z systemu ewidencji wypadków i kolizji.

W 627 kolizjach i wypadkach, jakie miały miejsce w 2022 roku w Kędzierzynie-Koźlu, zginęły 2 osoby, a 21 osób zostało rannych. Kierowcy z naszego miasta spowodowali najwięcej kolizji i wypadków podczas wykonywania manewru cofania (takich zdarzeń było 119 – 19% wszystkich zdarzeń w tym mieście) oraz w wyniku nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu (odpowiednio 116 – 18,5% zdarzeń). Najbardziej niebezpiecznym punktem miasta okazała ul. Kozielska (57 kolizji i wypadków). 

Dla porównania, w stolicy województwa opolskiego, odnotowano ponad trzy razy więcej kolizji i wypadków drogowych niż w Kędzierzynie-Koźlu. Po uwzględnieniu liczby mieszkańców Opole znalazło się na wysokiej 6. pozycji (16,9 zdarzenia na 1000 mieszkańców). 

- Do najważniejszych czynników branych pod uwagę przez ubezpieczyciela podczas wyceny składki OC należą dane właściciela pojazdu (głównie jego wiek i historia ubezpieczenia) oraz samego pojazdu. Na maksymalne zniżki mogą liczyć przede wszystkim bezszkodowi kierowcy w średnim wieku. Firmy ubezpieczeniowe uwzględniają wprawdzie informacje dotyczące kolizji i wypadków, sieci dróg czy natężenia ruchu w danym mieście (regionie), by na tej podstawie ocenić ryzyko wystąpienia szkody, ale zazwyczaj statystyka ma mniejsze znaczenie niż indywidualne dane klienta - wyjaśnia Stefania Stuglik, ekspertka ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Pofan 14.11.2023 11:50
500m chodnik i droga polna przez miasto to obecny przegląd tego pierdziszewa ! Latarnie które nie oświetlają ulic , ogólnoe ciemno jak w doopie ! Gratuluję twórcom tego pierdziszewa pomysłów oby tak dalej a będziemy na pierwszym.miejscu wypadków drogowych. !

kuntakinte 28.10.2023 15:47
Fura skóra i komóra a we łbie sieczka,to jest przyczyna

Wojtek 01.09.2023 01:01
Duże zagrożenie powodują przyjeżdżający na zakupy do marketów "niedzielni kierowcy" z powiatu. Szczególnie trzeba uważnie jeździć w soboty.

Mieszkaniec 31.08.2023 17:03
Dzięki miastu możliwości. A tak poważnie kto likwiduje przepustowość drogową. Do rozważenia.

Alinka 31.08.2023 13:17
Zróbcie więcej rond, zwężcie przejazd pod wiaduktem, i poszerzcie jeszcze bardziej drogę rowerową na Wyspiańskiego.... a poważnie to najlepiej już nic nie róbcie bo już dość nasza infrastruktura jest skopana.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna