Reklama
wtorek, 5 listopada 2024 17:20
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kreatywna ekspozycja towaru w sklepie jako sposób na skuteczną promocję produktu

Prawidłowa ekspozycja towarów w sklepie ma na celu skupienie uwagi klienta oraz wpłynięcie na wzrost sprzedaży. Globalny handel detaliczny znajduje się współcześnie w erze pełnej zmian. Nowe trendy oraz przyzwyczajenia Klientów zmuszają sprzedawców do rozwijania zasad merchandisingu oraz podstaw prawidłowej ekspozycji produktów w sklepach stacjonarnych.
  • Źródło: promocja
Kreatywna ekspozycja towaru w sklepie jako sposób na skuteczną promocję produktu

In-store merchandising stanowi zespół działań, które podlegają prawom merchandisingu, marketingu oraz handlu detalicznego – elementy te mają na celu zapewnić klientom wygodę podczas poszukiwań konkretnych towarów przez klientów, a także przyciągnięcie uwagi na wybraną grypę produktów. Prawidłowa ekspozycja towarów na sali sprzedaży stanowi swoisty punkt kontaktu pomiędzy sprzedawcą a zainteresowanym klientem. Taka interakcja zależy przede wszystkim od tego, jak dobrze wyeksponowane są poszczególne produkty.

 

Typy oraz zasady ekspozycji towarów obowiązujące handel detaliczny

 

Merchandising dzieli się na kilka rodzajów, które odpowiadają różnym celom detalicznym , branżom oraz grupom produktów. Zasady te dotyczą między innymi rodzaju towaru, wyposażenia, a także środowiska sprzedaży. Współcześnie wyróżniamy:

  • display poziomy → układ towarów tej samej marki lub kategorii wzdłuż długości póki bądź sprzętu detalicznego; na niższych półkach umieszcza się produkty o niskiej marży, w polu widzenia te o najwyższym priorytecie dla sprzedaży i popytu; towar eksponowany poziomo umieszcza się od lewej do prawej strony;
  • display pionowy → układ identycznych produktów w rzędach od góry do dołu, w zgodzie z trajektorią oka klienta (od lewej do prawej).

Dodatkowo display pionowy zazwyczaj posiada pięć poziomów wysokości, które odpowiadają obszarom w polu widzenia klienta. Są nimi:

  • obszar na poziomie kapelusza – zazwyczaj pozostawiany do eksponowania towarów o średnim popycie, lekkich rozmiarach lub umieszcza się na nim zapasową ilość produktów;
  • strefa na poziomie oczu – najważniejsza ze stref, na której skupia się około 35% uwagi osoby kupującej; przeznaczona dla liderów sprzedaży, bestsellerów oraz produktów o wysokiej marży;
  • strefa na poziomie łokcia – doskonała do promocji towarów dla dzieci i zabawek, ze względu że znajdują się one na poziomie oczu dziecka; poziom jest również doskonały dla produktów o stałym popycie oraz regularnej sprzedaży;
  • obszar na poziomie stóp – najmniej korzystny obszar, znajdujący się poza zasięgiem wzroku kupującego; odpowiedni do umieszczania ciężkich i nieporęcznych produktów, a także tych o niskim popycie.

 

Stojaki tekturowe – tradycyjna ekspozycja na miarę naszych czasów

 

Dobra ekspozycja towarów stanowi klucz do sukcesu sklepu. Chcąc wyróżnić produkty, które zasługują na szczególną uwagę odbiorców, bardzo wielu sprzedawców inwestuje w specjalne stojaki tekturowe. Współcześnie takie gadżety są w stanie przybierać naprawdę zróżnicowane kształty, tym samym przyciągając wzrok klientów. Tego rodzaju gadżety reklamowe oferuje między innymi firma STprint, wykonująca nośniki tradycyjnej reklamy na specjalne zamówienie osób zainteresowanych skuteczną promocją swoich produktów. Właściwości tektury czynią ją wytrzymałą i podatną nawet na najbardziej kreatywne wizje; w dzisiejszych czasach znajomość podstaw promocji to wręcz konieczność; bez chwytliwej reklamy nie ma dobrze prosperującego biznesu. Warto więc próbować różnych form reklamy produktu, łącząc tradycję wraz z nowoczesnym przekazem.   

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: :-)Treść komentarza: w odnośniku do strony poniżej, rusz głowąData dodania komentarza: 5.11.2024, 16:33Źródło komentarza: Urząd miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Od lat wiem, że urząd pracy nie jest po to byś tam znalazł pracę. Pracę znajduje się samodzielnie posiadając własną siatkę kontaktów lub wspaniałym CV. My w PiS takie mamy i wszędzie jako fachowcy możemy znaleźć stołki w SSP czy RN. Obecna władza nie zna się na naszej wszechstronnej wiedzy i MBA zdobytych na renomowanej uczelni Collegium Humanum. To niesprawiedliwe, że fachowcy z PiS są obecnie usuwani z zarządów i rad nadzorczych i są zamieniani z NADANIA a nie rzetelnego konkursu ogłaszanego wszem i wobec . Nie może być tak, że ok 23.00 ogłasza się konkurs a o 8.00 już otwiera się koperty(ę) z kandydatami. My w PiS nigdy ta nie robiliśmy.Data dodania komentarza: 5.11.2024, 14:21Źródło komentarza: Nowa dyrektor PUP w Kędzierzynie-Koźlu! Izabela Damboń-Kandziora objęła stanowiskoAutor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Będą dostępne w wersji cyfrowej w naszym muzeum???Data dodania komentarza: 5.11.2024, 14:15Źródło komentarza: To prawdziwy skarb. Do kozielskiego muzeum trafiły archiwalia dotyczące stadniny koni na WyspieAutor komentarza: MietekTreść komentarza: Potomni będą ten muł kopać i się cieszyć z naszej spuścizny...Data dodania komentarza: 5.11.2024, 14:13Źródło komentarza: Wody Polskie prowadzą analizę osadów dennych Kanału GliwickiegoAutor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Wa-wa nie kupuje bo ... może stawia na chwilę obecną swemu taborowi inne wymagania. Znasz strategię jaką ma to miasto, a raczej zlepek poszczególnych dzielnic? Konstrukcja samorządowa stolicy jest niesłychana... doktorat kto to ogarnia...Data dodania komentarza: 5.11.2024, 14:12Źródło komentarza: Urząd miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: MirekTreść komentarza: Szczegóły i pliki do pobrania dostępne są tutaj: ... czyli gdzie?Data dodania komentarza: 5.11.2024, 13:15Źródło komentarza: Urząd miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-Koźlu
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 8°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 16 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama