Mumio powstało w 1995 roku z teatru Gugalander, który był wtedy teatrem o szerokim repertuarze dramatycznym: od Białoszewskiego, poprzez Gombrowicza, do Szekspira. Jadwiga Basińska, Dariusz Basiński i Jacek Borusiński utworzyli agencję reklamową pod nazwą "Studio Aktorsko-Reklamowe Epty-a", a zaraz potem teatr Epty-a, który wystawił w 1996 roku spektakl pt. „Kabaret Mumio”. Spektakl nagradzany był wielokrotnie i spowodował zmianę nazwy teatru na Mumio.
Grupa wkrótce po debiucie została okrzyknięta jednym z największych odkryć sceny polskiej i zaczęła występować na scenach krajowych i zagranicznych, zdobywając uznanie i rzesze sympatyków. Dorobek oraz specyfika pracy zespołu, pewna elastyczność i zdolność do kreacji na żywo zaowocowały w 2005 podpisaniem kontraktu na serię kultowych już dziś reklam telewizyjnych dla firmy Polkomtel.
W ciągu 25 lat spektakl „Kabaret Mumio” prezentowany był setki razy, a na deski teatrów trafiły kolejne programy: „Lutownica, ale nie pistoletowa, tylko taka kolba”, „Welcome Home Boys”, „Taki miks”, „Ktoś zapukał mi do buta” oraz „Przybora na 102”.
Aktorzy pokazywali się w wielu projektach filmowych, teatralnych oraz reklamowych. Jednym z nich jest film fabularny "Hi-Way” Jacka Borusińskiego - zagrali w nim Jadwiga i Dariusz Basińscy. Bohaterami produkcji są dwaj podejrzani filmowcy – reżyser Jaco i operator Pablo, którzy jadą z Katowic do Warszawy, aby nakręcić bliżej nieokreślony materiał.
Artyści zapewniają, że nigdy przez 25 lat nie zagrali dwóch takich samych przedstawień „Kabaretu Mumio”. Odwołują się do indywidualnego poczucia absurdu, mającego swoje źródło w nich samych. Ich autoironia jest radykalna, choć zarazem pełna ciepła. To zjednuje im zainteresowanie i uznanie ze strony bardzo zróżnicowanej publiczności i krytyków.
Bilety na występ w Kędzierzynie-Koźlu w cenie 60 zł do kupienia w kasach kin "Chemik" i "Twierdza".
Napisz komentarz
Komentarze