Korkujące się w godzinach szczytu skrzyżowanie, brak połączenia istniejących ścieżek rowerowych oraz zbyt mały parking przy przystani „Szkwał”. To komunikacyjne bolączki Koźla. Magistrat szuka pomysłu, jak je rozwiązać, i zaprosił mieszkańców do dyskusji.
Przygotowano dwie koncepcje programowo-przestrzenne dla zadania „Dokumentacja projektowo-kosztorysowa budowy/przebudowy Xawerego Dunikowskiego od ul. Karpackiej do mostu Józefa Długosza w Kędzierzynie-Koźlu”. Zakładają one budowę ronda w miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną przy Powiatowym Urzędzie Pracy oraz ścieżki rowerowej łączącej istniejący trakt na wale ze ścieżkami na plantach, a także reorganizację ruchu na wyspie. Kompleksowa inwestycja to ukłon w stronę wszystkich uczestników ruchu: pieszych, rowerzystów i kierowców.
Spotkanie informacyjne w tej sprawie odbyło się 2 marca w kozielskim magistracie. Opracowane koncepcje przeanalizowano w najdrobniejszych szczegółach. Na wszystkie pytania odpowiadał zastępca prezydenta miasta Artur Maruszczak. W trakcie dyskusji omawiano również sugestie i uwagi uczestników dyskusji. Poruszano kwestie lokalizacji zatok autobusowych, przejść dla pieszych, liczby miejsc postojowych na wyspie, a nawet rodzaju znaków drogowych. Wnioski trafiły do protokołu, który zostanie przekazany do projektantów. Niewykluczone, że dokumentacja techniczna będzie gotowa jeszcze w tym roku.
Napisz komentarz
Komentarze