„W rytmach swingu i jazzu” to koncert wyjątkowy, nawiązujący do standardów swingowych lat 30. i 40. oraz do subtelnych brzmień jazzowych. Własny, wyjątkowy styl muzyczny, to efekt niepowtarzalnego składu zespołu, a także niebanalnych, autorskich aranżacji przebojów z repertuarów „światowych ikon” tego gatunku muzyki. Podczas koncertu zespół wykona pogodne standardy swingowe, nastrojowe i melancholijne ballady jazzowe, a także utwory energetycznie swingujące.
W programie koncertu m.in.: Autumn leaves, Strangers in the night, Girl from Ipanema, Fly me to the moon, Popatrzy w oczy taki ktoś, Sway, Nice’n’ Easy, Cheek to cheek.
Koncert wykona zespół Retro Orchestra w składzie: Aleksandra Błachno (wokal), Michał Zuń (kontrabas), Piotr Kopietz (akordeon, aranżacje, kierownictwo artystyczne).
Aleksandra Błachno - wokalistka, kompozytorka, skrzypaczka, autorka tekstów. Absolwentka klasy skrzypiec PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie oraz Wydziału Piosenki w PSM II st. im. F. Chopina w Warszawie, a także wokalistyki jazzowej w Policealnym Studium Jazzu im. H. Majewskiego oraz wokalistyki jazzowej w Universität der Künste Berlin (Jazz-Institut Berlin), gdzie kształciła się pod okiem takich mistrzów jak: Judy Niemack, Greg Cohen, Andrzej Jagodziński, Iza Zając. W 2022 r. Ola otrzymała dwa dyplomy magisterskie, kończąc: wydział kompozycji i aranżacji jazzowej w Universität der Künste Berlin oraz równocześnie wydział wokalistyki jazzowej w „Hochschule für Musik FRANZ LISZT Weimar”. Jest także absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (specjalizacja: psychologia twórczości).
W 2019 r. Ola wydała debiutancki album jazzowy Ola Błachno „How To Be Me” i współtworzyła z niemieckim NDR Bigband, projekt „God is now”, a także wzięła udział w projekcie ”Babylon Europa”- prezentującym artystów z kilkunastu krajów Europy, a organizowanym przez the European Union National Institutes for Culture. W 2017 roku nagrała płytę „Planet 9” w ramach projektu studentów Jazz- Institut Berlin. W 2016 r została solistką w Berliner JugendJazzOrchester koncertując wielokrotnie na berlińskiej scenie muzycznej (współpracując ze światowej sławy kompozytorem i dyrygentem, Richardem DeRosa). Ola ma na swoim koncie m.in.: finalistka konkursu na Indywidualność Jazzową 2020 w ramach festiwalu Jazz nad Odrą, III nagroda w konkursie na Nową Nadzieję Jazzu 2018 w ramach Novum Jazz Festival, II nagroda na Międzynarodowym Konkursie NIEMEN NON STOP, I nagroda na Festiwalu Piosenek Jacka Kaczmarskiego „Źródło wciąż bije" oraz udział festiwalach m.in.: Jazz Jamboree, Kurt Weill Fest, Per Artem ad Astra, Festiwal Muzyczny „Wszystkie Strony Świata”, FAMA, a także w ponad 30 warsztatach muzycznych w kraju i za granicą. Z orkiestrą kameralną „DIVERTIMENTO” przez sześć lat koncertowała w kraju i za granicą. Ponadto współpracowała z Filharmonią Narodową oraz teatrem Rampa. Aktualnie komponuje (m.in. dla zespołu Ola Błachno Quartet), a ponadto wydała tom poezji „Daj się słyszeć”.
Michał Zuń - kontrabasista, gitarzysta basowy. Doskonale odnajduje się w każdym gatunku muzyki, koncertując w kraju i za granicą. Współpracuje zarówno z orkiestrami jak i zespołami kameralnymi, od Filharmonii Narodowej przez big-bandy po macedońskie zespoły folklorystyczne. Występował na kilku prestiżowych festiwalach, w tym na Festiwalu Jazz Jamboree i na festiwalu „La Folle Journee”( Francja 2014) gdzie zyskał bardzo przychylne recenzje tamtejszych krytyków oraz publiczności. Z zespołem Couleur Cafe, został laureatem festiwalu piosenki studenckiej w Krakowie. Współpracuje z Filharmonią Narodową, orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Vratislavia, Unplugged Orchestra oraz z zespołami: Propabanda, PompaDur, Couleur Cafe, Swing Motion, Piotr Kostrzewa Big Band, Fantango Quintet i Wojciech Bardowski. Jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, klasy kontrabasu prof. Andrzeja Mysińskiego. Umiejętności doskonalił również w klasie kontrabasu jazzowego - Adama Cegielskiego w Policealnym Studium Jazzu w Warszawie.
Piotr Kopietz - multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu (Austria) w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim - akordinie.
Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na szeregu uznanych festiwalach oraz scenach koncertowych (w tym: polskich filharmonii, teatrów i ośrodków kultury, Studio Koncertowe im. W. Lutosławskiego, Muzyczne Studio Polskiego Radia im. A. Osieckiej, Zamek Królewski w Warszawie, Sinfonia Varsovia). Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 r. koncertował ze światowej sławy skrzypkiem – Roby Lakatos, nagrywając m.in. płytę pt. „World Tangos”.
Piotr jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych, w tym m.in.: „Sentido” oraz „Retro Orchestra”. Na stałe występuje w zespołach „Gang Tango” (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata) oraz „Orkiestra Adria" (nawiązująca składem i idiomem brzmieniowym do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy). W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Piotr jest aranżerem wszystkich utworów na obu w/w płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował m.in. z: Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.
Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim: „dzięki twórczości Piotra Kopietza Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora”.
Napisz komentarz
Komentarze