Rankingi wyszukiwarek
To, co zazwyczaj widzimy w wyszukiwarkach, to efekt działania specjalnych robotów. Pojawiające się wyniki nie są ustawiane w kolejności chronologicznej, alfabetycznej ani w od najlepszego do najgorszego - kolejność ta zależy m.in. od pozycjonowania stron. Co to tak właściwie oznacza?
Wyniki sponsorowane
Zanim jednak przejdziemy do omawiania definicji pozycjonowania, warto wspomnieć, które wyniki w wyszukiwarce jemu nie podlegają. Mowa o tych, które zazwyczaj zajmują kilka pierwszych pozycji i podpisane są jako reklama. Są to tak zwane linki sponsorowane, które powstają na skutek działań SEM, a więc usług płatnych.
Definicja pozycjonowania
Bardzo często uważa się, że pojęcia pozycjonowanie i SEO są tożsame. Istnieją jednak między nimi pewne różnice. Przeciwnicy tezy o tożsamości, argumentują to w ten sposób, że SEO jest jedynie narzędziem do pozycjonowania, które jest pojmowane znacznie szerzej. Ujmując to najprościej, pozycjonowanie to wszystkie działania mające za zadanie podniesienie witryny w rankingu Google oraz w wynikach organicznych, czyli tych bezpłatnych.
Działania objęte pozycjonowaniem
Posiadając zoptymalizowaną stronę, która znajduje się na pierwszej stronie w wyszukiwarce, warto postarać się o jeszcze lepszy i trwalszy efekt. Zapewni nam go właśnie pozycjonowanie, które w dużej mierze bazuje na link buildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych, ale i analizie uzyskanych efektów oraz wdrażaniu pewnych korekt.
SEO
SEO natomiast jest jedynie częścią składową pozycjonowania. Sprowadza się ono do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek i jest fundamentalnym krokiem w uzyskaniu jak najwyższej pozycji wśród wyników organicznych. Składa się na nie kilka kluczowych elementów, bez których witryna nie jest w stanie się wybić.
Wartościowy content
Optymalizując stronę internetową, przede wszystkim należy zwrócić uwagę na wartościowy content. Oznacza to, że treść powinna być unikalna, merytoryczna i pod żadnym pozorem nie można jej skopiować. Należy także używać odpowiednio dopasowanych do działalności słów kluczowych, dzięki którym występuje większe prawdopodobieństwo, że strona pojawi się na wyższej pozycji w wynikach organicznych.
Optymalizacja kodu strony
Optymalizacja kodu strony to pierwszy krok do sukcesu. Obejmuje ona przede wszystkim optymalizację kodu HTML i CSS; stronicowanie, czyli podzielenie strony na części, które nie tylko ułatwia jej przeglądanie, ale również przyspiesza jej działanie oraz ustawienie adresu kanonicznego witryny, by występowała pod jedną postacią.
Linkowanie
Kolejną ważną kwestią, która należy do zadań SEO jest linkowanie. Występuje ono pod dwoma postaciami: zewnętrzne oraz wewnętrzne. Pierwsze polega na pozyskiwaniu wartościowych linków ze źródeł zewnętrznych, które kierują do naszej strony. Drugie natomiast to linki przenoszące internautę na inną stronę, która znajduję się w obrębie naszej domeny.