Stan techniczny
Oczywiście absolutna podstawa to stan techniczny pojazdu i jego aktualne badania (przegląd) wraz z wykupionym OC a najlepiej również AC. Jednak dokumenty to jedno, a praktyka druga, dlatego przed wyruszeniem w trasę trzeba samemu sprawdzić stan oświetlenia, hamulców, opon i w miarę możliwości zawieszenia. Należy też obejrzeć dokładnie samochód pod kątem rys i zadrapań, wszelkie usterki od razu zgłaszać, aby były zapisane w umowie.
Wybór odpowiedniego pojazdu
Kampery tworzone są wedle zasadniczego schematu: mają być wygodne, mobilne i praktyczne. Dlatego większość modeli różni się tylko szczegółami dotyczącymi wyposażenia i wielkości pojazdu. Jak wygląda dobrze przystosowany kamper można zobaczyć tutaj: http://www.xcamper.pl/ i sprawdzić, czy taki pojazd spełni nasze oczekiwania. Wybierając wakacyjny dom na kółkach dla siebie trzeba określić, ile osób będzie przebywało w środku i jakie są ich wymagania względem komfortu wypoczynku.
Wyposażenie wewnętrzne
Im jest bogatsze, tym oczywiście lepiej, ale nie zawsze jest to determinujący warunek wyboru. Jeśli kamper ma służyć surwiwalowej przejażdżce, to nie będzie potrzebował bogatego wnętrza z rozkładanymi siedzeniami. Z kolei jeśli w wyjazd zaangażowane są dzieci, warto aby miał na pokładzie toaletę z bieżącą wodą oraz lodówkę.
Cena wynajmu
Standardowe umowy podpisywane są najczęściej albo abonamentem (na liczbę dni) albo kilometrówkami. Oba typy mają swoje wady i zalety, dlatego warto przemyśleć, która opcja sprawdzi się lepiej w konkretnym przypadku. Dodatkowo w cenę powinno być wliczone ubezpieczenie OC (niekiedy również AC). Koszty wynajmu nie obejmują natomiast zakupu paliwa i późniejszych tankowań oraz różnych ubezpieczeń podróżnych, których wykupienie leży już w gestii samego klienta.