Ciągle można wnioskować o pieniądze na artykuły szkolne dla dzieci. W bieżącym roku szkolnym wniosek z programu Dobry Start rodzice i opiekunowie mogą składać wyłącznie drogą elektroniczną, przez portal Platformy Usług Elektronicznych ZUS, bankowości elektroniczną lub portal Emp@tia.
- Nasze najnowsze dane pokazują, że na konta rodziców i opiekunów przekazaliśmy dotychczas ponad 28 milionów złotych. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń, a rodziców, którzy mają pytania w tej materii zapraszamy do naszych placówek na Opolszczyźnie. Konsultanci ZUS pomogą założyć profil na PUE ZUS i wyjaśnią na miejscu jak poprawnie złożyć wniosek o wypłatę pieniędzy z programu Dobry Start - informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Do ZUS w całym kraju wpłynęło już ponad 3 mln wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące 4,3 mln dzieci. Zakład wypłacił z tego tytułu ponad 1,2 mld zł.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Świadczenie jest przyznawane i wypłacane tylko na rachunek bankowy i bez względu na osiągany w rodzinie dochód.
Pieniądze z programu Dobry Start, które wpływają na rachunki bankowe wnioskodawców nie są opodatkowane i nie podlegają egzekucji komorniczej.
Napisz komentarz
Komentarze