Reklama
sobota, 2 listopada 2024 21:11
Reklama
Reklama
Reklama

Przez dwa dni oglądali filmy z całego świata. Znamy wyniki tegorocznej Publicystyki

Już po raz 28. w Kędzierzynie-Koźlu odbył się Międzynarodowy Festiwal Filmów Niezależnych im. Ireneusza Radzia "Publicystyka". Z blisko 200 nadesłanych filmów z całego świata do konkursu zakwalifikowało się 60.
Przez dwa dni oglądali filmy z całego świata. Znamy wyniki tegorocznej Publicystyki

Jury w składzie: Tomasz Drozdowicz, Piotr Zawojski, Piotr Aptacy oraz Andrzej Przeździecki przez dwa dni (22-23 października) oglądali filmy w Domu Kultury "Koźle". 

- Poziom tegorocznych filmów jest solidny i nie mówię tego grzecznościowo. Oglądaliśmy większość filmów z przyjemnością. Mówię my, ale koledzy jurorzy potwierdzą moje słowa - powiedział Tomasz Drozdowicz, przewodniczący jury.

Już po pierwszym dniu, czyli zaledwie połowie filmów jurorzy wiedzieli, że wybór zwycięzców nie będzie taki łatwy. Technologia mocno poszła do przodu, więc jakość nawet amatorskich filmów, montowanych w domowych zaciszach wkracza na poziom kinowych produkcji. Jednak liczy się pomysł i efekt końcowy.

- Polskie filmy najczęściej są bardzo skromne. Ale nie chodzi o to, czy film jest bardzo wypasiony, czy też nie. Ważne, że ma jakąś myśl i czy dotyka ważnego problemu. I takich filmów było kilkanaście. A co do samego sprzętu, to oczywiście, że pomaga, ale ja będę zawsze powtarzał zdanie: "Wynalazek pióra nie zwiększył ilości poetów". I to jest tak, że ten rozwój technologiczny nie sprawia, że powiększa się znajomość sztuki filmowej, czy też pomysłów na film. Ja na tym festiwalu cenię sobie najbardziej pomysł na film. Na drugim miejscu stawiam, czy potrafi już operować językiem filmowym. A technologia, to jest trzecie miejsce - podkreślił Tomasz Drozdowicz.

Festiwal po raz pierwszy odbył się w nowej formule, czyli bez publiczności. Omówienie filmów oraz ogłoszenie zwycięzców odbyło się online za pośrednictwem facebooka.

- Trochę nam brakowało uczestników. Do końca nie było wiadomo jak będzie wyglądać sytuacja pandemiczna i woleliśmy nie ryzykować zapraszając twórców. To było smutne, ale jednocześnie bardzo nam się spodobał z omówieniem online, bo zainteresowani mogą sobie zobaczyć nagranie w sieci. Nie muszą wyczekiwać, mogą sobie przewinąć na to, co ich dotyczy i co ich interesuje - powiedział Piotr Gabrysz, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury.

Nagrodę GRAND PRIX festiwalu w kwocie 2500 zł przyznano Jędrzejowi Kocjanowi za film "Piwo dla dziadka".

 

W kategorii filmów amatorskich polskich przyznano:

I miejsce Magdalenie Sienickiej za film "Amazonki" w kwocie 1500 zł.

II miejsce Milenie Mądrej za film "U babci" w kwocie 1000 zł.

III miejsce Janowi Sokali za film "Dekora" w kwocie 500 zł.

Wyróżnienie Wojciechowi Szwiecowi za film "W Mikołowie na jarmarku".

 

W kategorii filmów studenckich polskich przyznano:

I miejsce - nie przyznano.

II miejsce Mikołajowi Piszczanowi za film "Przypadek Jana Pampucha" w kwocie 1000 zł.

II miejsce Piotrowi Lewandowskiemu za film "Zmartwychwstanie" w kwocie 1000 zł.

III miejsce Igorowi Kaweckiemu za film "Oko Boga" w kwocie 500 zł.

Wyróżnienie Mikołajowi Piszczanowi za film "W układzie niby zwyczajnym"

 

W kategorii filmów zagranicznych przyznano:

I miejsce Mathilde Bayle za film "El Conquistador".

II miejsce "Adrian Moyse Dullin za film "The Right Words".

III miejsce Mark Kozlowski za film "Life Before Life".

Wyróżnienie Ethiosheia Hylton za film "Dolapo is fine", Ale Damiani za film "Made in China" oraz Alina Dotsenko za film "Sister".

 

Nagrodę firmy ZAMKON im. Waldemara Zamczewskiego w kwocie 1000 zł oraz "Maszynkę do wyciskania treści z filmu" otrzymał Krzysztof Lektarski za film "Iść swoją drogą".

Medal Światowej Unii Filmu Niezależnego UNICA za promowanie solidarności międzyludzkiej  przyznano filmowi "Memory Minka" reż. Luis Cintora.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1033 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama