Reklama
sobota, 23 listopada 2024 11:50
Reklama
Reklama
Reklama

Perony na kędzierzyńskim dworcu PKP jak nowe. ZDJĘCIA i FILM

W ostatnich miesiącach główny front robót obejmował peron 4. Natomiast pozostałe od dłuższego czasu cieszyły oko podróżnych. Teraz nowe, estetyczne i antypoślizgowe platformy zdobią już wszystkie cztery perony kędzierzyńskiego dworca. Nowa nawierzchnia jest przyjazna dla osób niepełnosprawnych, gdyż wytyczono na niej specjalne ciągi ułatwiające poruszanie się osób niewidomych i niedowidzących.
Perony na kędzierzyńskim dworcu PKP jak nowe. ZDJĘCIA i FILM

Prace obejmowały wymianę torowisk, a także wyburzenie starych i budowę nowych peronów. Ponadto zlikwidowano dwa podziemne tunele: pocztowy oraz bagażowy, jak również windy pocztowe i bagażowe kursujące między tunelami a peronami.

Natomiast na nowych peronach wciąż brakuje elektronicznych tablic z godzinami odjazdów pociągów. Jak sygnalizują nasi czytelnicy, wiele zastrzeżeń budzi też jakość nagłośnienia na peronach - trzeba się intensywnie wsłuchiwać w treść komunikatów, aby cokolwiek zrozumieć. Są to kwestie, które należy bezwzględnie rozwiązać, ponieważ na nowoczesnych dworcach obowiązują pewne standardy.

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Remont jest częścią większego zadania, a mianowicie przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Po zakończeniu inwestycji 10 stacji i przystanków od Opola do Kędzierzyna-Koźla będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.

Poza nowymi torami oraz siecią trakcyjną zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, które zwiększają poziom bezpieczeństwa transportu kolejowego. Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się jeszcze w tym roku. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice - w 2023 roku. Po zakończeniu prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

Inwestycje realizowane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) wynosi 397,3 mln zł.

 

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

marbo 12.10.2021 11:33
Partanina. I i II jeszcze nie skończone I te piękne paździerzowe budki.

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Hobbista budowlaniecTreść komentarza: W 90 latach na dolnym Śląsku Murator zalecał styropian o grubości 7 cm czyli co im cieplejszy klimat tym grubszy styropian???? Tych fachowców na usługach producentów styropianu i pismaków powinni zacząć wreszcie sadzać bo puszczają ludzi w nieuzasadnione koszty a to tak jak wyłudzanie gotówki.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 10:00Źródło komentarza: Jaką grubość styropianu wybrać na ocieplenie domu?Autor komentarza: DianaTreść komentarza: Podam tylko jeden przykład osoba jest chodząca , jeszcze niedawno do tego mieszkania przychodziły okoliczne pijaki ale zaległości , które miał na czynszu , prądzie wszystko opłacone przez MOPS, obiadki z opieki , sprzątanie mieszkanka itp.a facet to cwaniaczek i nierób.Takim się pomaga za pieniądze podatnika.Data dodania komentarza: 23.11.2024, 00:03Źródło komentarza: W „Magnolii” też świętowano Dzień Pracownika Socjalnego. ZDJĘCIAAutor komentarza: Sierota po pisieTreść komentarza: Gdzie w woj.opolskim Urząd Marszałkowski planuje budowe ośrodka dla uchodźców?? KONKRETNIE, jaki wydział planuje? Chcę wysłać protest, żeby to nie był KK i was ochronić!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:22Źródło komentarza: Droga krajowa nr 45 w rejonie Krapkowic, jeszcze długo będzie nieprzejezdnaAutor komentarza: LLLTreść komentarza: Budowa takich placówek to część rządowej strategii migracyjnej. Wstępnie na CIC przeznaczono 432 mln zł. "Centra są tworzone przez urzędy marszałkowskie we współpracy z innymi instytucjami zajmującymi się migrantami w poszczególnych miejscowościach. Partnerstwo wdrożeniowe w każdym obszarze musi obejmować urząd wojewódzki odpowiedzialny za legalizację pobytu migrantów (...)"Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:11Źródło komentarza: Droga krajowa nr 45 w rejonie Krapkowic, jeszcze długo będzie nieprzejezdnaAutor komentarza: niepełnosprawnyzkozlaTreść komentarza: Mądrzejszy i inteligentniejszy od ciebie. Co widać po podpisie... Ludzie twierdzą inaczej niż ty. Także popisałeś się patusie.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 21:12Źródło komentarza: Dzień Pracownika Socjalnego – święto ludzi wielkiego sercaAutor komentarza: NiktTreść komentarza: Bardzo ogólna treść. Nie piszecie nic o słabych stronach EPS grafitowego. Wytrzymałość 100kpa? Wytrzymałość na co? EPS ma przynajmniej trzy różne rodzaje wytrzymałości... Może coś o montażu mechanicznym? Wymaganych obecnie parametrach cieplnych przegród? Klasyfikacji ogniowej?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:36Źródło komentarza: Jaką grubość styropianu wybrać na ocieplenie domu?
Reklama
słabe opady śniegu

Temperatura: 1°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna