Prace obejmowały wymianę torowisk, a także wyburzenie starych i budowę nowych peronów. Ponadto zlikwidowano dwa podziemne tunele: pocztowy oraz bagażowy, jak również windy pocztowe i bagażowe kursujące między tunelami a peronami.
Natomiast na nowych peronach wciąż brakuje elektronicznych tablic z godzinami odjazdów pociągów. Jak sygnalizują nasi czytelnicy, wiele zastrzeżeń budzi też jakość nagłośnienia na peronach - trzeba się intensywnie wsłuchiwać w treść komunikatów, aby cokolwiek zrozumieć. Są to kwestie, które należy bezwzględnie rozwiązać, ponieważ na nowoczesnych dworcach obowiązują pewne standardy.
Remont jest częścią większego zadania, a mianowicie przebudowy linii kolejowej E30 pomiędzy Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Po zakończeniu inwestycji 10 stacji i przystanków od Opola do Kędzierzyna-Koźla będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Poza nowymi torami oraz siecią trakcyjną zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, które zwiększają poziom bezpieczeństwa transportu kolejowego. Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się jeszcze w tym roku. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice - w 2023 roku. Po zakończeniu prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.
Inwestycje realizowane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) wynosi 397,3 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze