W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
- Opolski ZUS wypłacił dotąd dokładnie 75 443 świadczenia z programu Dobry Start, a suma przekazanych pieniędzy opolskim rodzinom przekroczyła 22 miliony 631 tysięcy złotych. Oczywiście środki te będziemy przelewać na bieżąco na konta rodziców bądź opiekunów, którzy zrobią to po 1 września. Warto pamiętać, że rozpoczęcie nowego roku szkolnego nie oznacza końca możliwości ubiegania się o dofinansowania na artykuły i akcesoria szkolne w ramach programy Dobry Start - informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Do 31 sierpnia w całym kraju ZUS wypłacił 3 miliony 354 tysiące świadczeń o wartości 1 miliarda 6 milionów złotych.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Tam też znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24. w przypadku osób z niepełnosprawnościami. Świadczenie jest przyznawane i wypłacane bez względu na osiągany w rodzinie dochód. Pieniądze z programu Dobry Start, które wpływają na rachunki bankowe wnioskodawców nie są opodatkowane i nie podlegają egzekucji komorniczej.
Napisz komentarz
Komentarze