Intencją sygnatariuszy listu jest rozwój oferty logistycznej w duchu zrównoważonego rozwoju, poprzez zwiększenie udziału transportu kolejowego w realizowanych procesach.
- Wykorzystanie transportu intermodalnego wpisuje się w globalny trend rozwoju nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Budowa terminala pozwoli nam na poszerzenie zakresu transportowanych towarów, co przełoży się na optymalizację kosztów tych operacji - mówi Artur Kamiński, prezes zarządu Grupy Azoty ZAK S.A.
Nowy terminal zapewni chemicznemu gigantowi z Kędzierzyna-Koźla kompleksową obsługę ładunków kontenerowych, zarówno na potrzeby własne, jak i podmiotów zewnętrznych zlokalizowanych na terenie województw: opolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, jak również na terenie przygranicznym Republiki Czeskiej.
- Nasza firma jest zainteresowana korzystaniem w przyszłości z infrastruktury i usług terminala - deklaruje Piotr Rybotycki, dyrektor operacyjny, sygnatariusz listu ze strony Ost-West Logistic Poland.
Zawarta między podmiotami współpraca zakłada wymianę wiedzy i doświadczeń oraz przygotowanie projektów w zakresie infrastruktury i logistyki, związanych z obsługą jednostek ładunkowych wykorzystywanych w transporcie intermodalnym. Ponadto wspólnie podejmowane będą prace na rzecz zmaksymalizowania udziału transportu niskoemisyjnego w realizowanych procesach.
Szczegółowe zasady współpracy podejmowanej na podstawie listu intencyjnego zostaną uregulowane w odrębnej umowie.
Napisz komentarz
Komentarze