O zakresie aktualnie prowadzonych prac dla poszczególnych branż poinformowała nas Agata Andruszewska, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu.
W przypadku robót drogowych kontynuuje się roboty ziemne, tworzy podbudowę zasadniczą z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, wykonuje roboty brukarskie i podbudowę bitumiczną. Ponadto budowany jest wał ziemny, który docelowo ma pełnić funkcję ekranu akustycznego.
W zakresie robót mostowych realizowane są roboty dotyczące posadowień podpór obiektów mostowych:
Obiekt MD-1 (trójprzęsłowy, ustrój nośny płytowo belkowy) - kontynuacja
Obiekt MD-2 (obiekt jednoprzęsłowy wolnopodparty, ruszt stalowy z płytą betonową wzmocniony dwoma łukami stalowymi z wieszakami) - kontynuacja
Obiekt WD-3 (skrzynkowy z elementów prefabrykowanych 2,0 x 1,5) - kontynuacja
Obiekt MD-5 ( rama żelbetowa, płyta górna żelbet z belkami prefabrykowanymi typu Kujan) - kontynuacja
Obiekt PZMd-8 (konstrukcja skrzynkowa prefabrykowana) - kontynuacja
Obiekt PZMd-10 (skrzynkowy z prefabrykatów żelbetowych 2,5 x 2,0 ) - kontynuacja
Obiekt PZDg-13 (rama żelbetowa ze stropem z płyt łukowych prefabrykowanych ) - kontynuacja
Obiekt MD-18 (jednoprzęsłowy żelbetowy sprzężony, ustrój nośny dwubelkowy, wolnopodparty) - kontynuacja
Budowa odwodnienia drogowego - kontynuacja
W przypadku robót branżowych kontynuowane są: przebudowa sieci gazowej, wodociągowej i teletechnicznej, a także budowa kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
Co z rondem, które powstaje w rejonie ostrego zakrętu na obwodnicy - jadąc obwodnicą od osiedla Piastów w stronę ronda Grunwaldzkiego?
- Aktualnie wykonawca jest na etapie wprowadzonej organizacji zastępczej - wybudowanych przewiązek i przełożonego ruchu na drugą jezdnię, która zwiększa bezpieczeństwo włączania się do ruchu dla wewnętrznego transportu budowlanego - dostawy materiałów dla obiektów mostowych i materiałów nasypowych. Po zakończeniu prac przygotowawczych dla tego zadania rozpocznie się budowa niniejszego ronda w zakresie robót drogowych - informuje Agata Andruszewska.
Budowany odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4 o długości około 14,3 km. Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.
Napisz komentarz
Komentarze