Przybliżyć dzieciom ciekawostki na temat prehistorycznych gadów. Taki cel przyświecał kadrze dydaktycznej placówki. W każdej grupie wiekowej przeprowadzono zajęcia tematyczne w oparciu o książki, filmy i piosenki.
- Grupa sześciolatków porównywała różnice budowy ciała między poszczególnymi osobnikami, sposoby ich poruszania się i odżywiania. Dzieci podejmowały próby odczytywania trudnych nazw dinozaurów. W ramach innowacji matematycznej zerówkowicze skonstruowali na dużym arkuszu grę planszową „W krainie dinozaurów”, by następnie wspólnie w nią zagrać - informuje Lucyna Olbrich, nauczycielka wychowania przedszkolnego w placówce.
Grupa „Żabek” uczestniczyła w przygotowanym przez wychowawczynię eksperymencie - wybuch wulkanu. "Smerfy" podczas swoich zajęć brały udział w rekonstrukcji szkieletu dinozaura. Przeniosły się na wykopaliska i szukały kości prehistorycznych gadów, z których musiały ułożyć szkielet i odgadnąć, do którego dinozaura on należy. Dodatkowo każda grupa wykonała z eko-odpadów modele dinozaurów.
- Po wspólnej sesji fotograficznej dzieci z grupy „Pszczółek” wybrały się na spacer po okolicy, by poszukiwać kości dinozaurów. Z pomocą wcześniej opracowanej mapy wszystkie znaleziska dość szybko odkryto, a w nagrodę przyznano odznaki „Młodego Archeologa” - informuje Lucyna Olbrich. - Na zajęciach popołudniowych wychowawczyni przeczytała terapeutyczną bajkę Matta Robertsona pt.: „Dinozaury kontra ludzie”. A do domu każdy przedszkolak zabrał kolorowe, tajemnicze jajeczko, by samodzielnie wyhodować swoje prehistoryczne zwierzątko - dodaje.
Napisz komentarz
Komentarze