Mieszkańcy regionu cenią osobisty kontakt z ZUS-em. Oprócz oddziału ZUS w Opolu, który odwiedziło ponad 107 tys. klientów, jednym z najbardziej obleganych miejsc był inspektorat ZUS w Kędzierzynie-Koźlu - ponad 40 tys. obsłużonych klientów.
W minionym roku, do jedenastu placówek zakładu w regionie przychodziło od 23 tys. do 42 tys. klientów miesięcznie. Najwięcej w styczniu - 42 tys., a najmniej w grudniu - 23,6 tys. Ta zależność była też widoczna w kędzierzyńskiej placówce ZUS, bo styczniu 2018 r. sprawę załatwiło tam ponad 4,5 tys. klientów, a w grudniu 2,6 tys. osób.
- Internetowy wgląd do danych zapisanych na koncie w ZUS bądź przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów rozliczeniowych, pism i wniosków, to już nie sfera marzeń, ale codzienność. Takie właśnie zalety ma Platforma Usług Elektronicznych ZUS. Do załatwienia swojej sprawy w zakładzie klawiaturę komputera wybierają nie tylko przedsiębiorcy, ale też coraz liczniej pracownicy i seniorzy – informuje Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w regionie.
W województwie opolskim profil zaufany na Platformie Usług Elektronicznych ZUS ma teraz 46,2 tys. użytkowników. W 2018 r. roku, konto na PUE ZUS utworzyło w regionie ponad 11 tys. klientów, głównie przedsiębiorców i ubezpieczonych (kwartalnie od 2 tys. do 3,5 tys.).
O tym, że mieszkańcy Opolszczyzny przekonują się do mobilnej formy kontaktu z urzędem świadczy to, że jeszcze na początku 2013 r. - tuż po uruchomieniu kanału PUE - swój profil miało zaledwie 1386 osób, a teraz już kilkadziesiąt tysięcy. W inspektoracie ZUS w Kędzierzynie-Koźlu w 2018 r. konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS założyło 1325 osób, a rok wcześniej zaledwie 250 osób.
- Dzięki PUE ZUS można mieć dostęp do własnych danych przez 24 godziny i 7 dni w tygodniu, a konkretną sprawę można załatwić w dowolnym miejscu i czasie. Jeśli jednak nasz klient chce odwiedzić wybraną placówkę ZUS, to dzięki PUE ZUS może zarezerwować wizytę z wyprzedzeniem, na konkretny dzień i godzinę. W 2018 r. z tej opcji skorzystało 407 osób – zachęca Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS.
ZUS na bieżąco dopasowuje profil usług potrzeb klientów. Niemal w każdej placówce do dyspozycji interesantów są specjaliści do spraw emerytalnych, doradcy do spraw ulg i umorzeń, a nawet konsultanci od elektronicznych zwolnień lekarskich. ZUS ciągle podnosi standardy obsługi klientów, więc dba też o komfort osób z niepełnosprawnościami. Na przykład w większości placówek jest specjalista przeszkolony z Polskiego Języka Migowego oraz z Systemu Językowo-Migowego.
Napisz komentarz
Komentarze