Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:09
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kędzierzyńska stacja PKP coraz ładniejsza

Na dworcu PKP w Kędzierzynie remontu doczekały się już perony 2 oraz 3. Intensywne prace trwają cały czas na peronie nr 1.
Kędzierzyńska stacja PKP coraz ładniejsza

Podróżni mają powody do satysfakcji, ponieważ perony na dworcu głównym w Kędzierzynie stanowiły relikt odległej przeszłości. Straszyły wręcz swoim wyglądem i od wielu lat aż prosiły się o kapitalny remont.

Wcześniej zmodernizowano biegnący nad ul. Kozielską wiadukt kolejowy, którego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, a w 2015 roku również budynki dworcowe wraz z przejściem podziemnym. Zrobiło się estetyczniej i funkcjonalniej. Wnętrze budynku odnowiono, zamontowano monitoring i czytelne tablice informacyjne dla podróżnych. Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, a modernizacja objęła również renowację zabytkowych elementów gmachu. Remont dworca pochłonął prawie 12 mln zł. Przyszedł wreszcie czas na trwający do teraz remont peronów wraz z torowiskami.

Inwestycje prowadzone obecnie na kędzierzyńskiej stacji, realizowane są w ramach projektu obejmującego modernizację trasy Opole Groszowice - Kędzierzyn -Koźle o wartości 412 mln zł. W efekcie przeprowadzonych prac znacząco zwiększy się przepustowość tej trasy. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Jest to szczególnie ważne, gdyż linia ta stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem.

Co już zrobiono?

Między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem pociągi kursują już po przeszło 60 km nowych torów na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym torze). Równocześnie z torem przygotowano nową siec trakcyjną i jej zasilanie. Wymieniono też kilkadziesiąt rozjazdów, ważnych elementów linii, które pozwalają na przejazd pociągów z toru na tor. Gotowe są kable dla urządzeń łączności i zabezpieczenia ruchu pociągów. Wykonano odwodnienie. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększają nowe urządzenia sterowania oraz przebudowa 27 przejazdów. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Dwutorowa linia kolejowa nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą przebiega po dwóch równoległych mostach. Przeprawy na jednym torze, nad Kanałem Gliwickim (o długości 80 m) oraz nad Kłodnicą (o długości 67 m) przeszły już zasadnicze prace. Odnowione lub odbudowane zostały elementy podpór. Na nich położono konstrukcje przęseł. Odpowiednio przygotowane mosty wraz z nowymi torami zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i cięższych niż obecnie składów towarowych, o nacisku na oś 221 kN/oś. Na modernizowanej trasie Kędzierzyn-Koźle – Opole roboty obejmują łącznie 60 obiektów inżynieryjnych tzn. mostów, wiaduktów, przepustów.

10 stacji i przystanków

Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. W Kędzierzynie-Koźlu korzystnie zmieniły się perony nr 2 i 3. Na stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice dostęp do pociągów ułatwią windy. W Gogolinie zaawansowana jest budowa 40 metrowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście do pociągów i dogodną komunikację w mieście. Na gogolińskiej stacji na nowych peronach, do dyspozycji podróżnych będą 3 windy.

W sumie na dziesięciu stacjach i przystankach remontem objętych zostanie dwadzieścia peronów, które staną się nowoczesne i bardziej przyjazne dla pasażerów. Zamontowane będą wiaty, ławki, a także oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty sukcesywnie wyposażane są w nowe oświetlenie.

Przebudowa torów na odcinkach: Gogolin - Górażdże oraz Przywory Opolskie - Opole Groszowice to kolejny etap tej strategicznej inwestycji. Zakończenie kontraktu przewidziano na IV kwartał 2021 r.

Zapraszamy do poniższej fotogalerii!

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

marbo 18.01.2021 16:16
Bardzo podoba mi się paździerzowa budka na wyremontowanym II peronie. Jest to najnowocześniejszy węzeł telekomunikacyjny na miarę XXI w.

Komentator 14.01.2021 19:58
Żaden z peronów w KK nie jest przystosowany dla osób na wózkach. Poziom peronu został podniesiony, przez co winda na schodach dojeżdża do przedostatniego schodka. A Gogolin będzie miał trzy windy pionowe, dla wszystkich, a nie tylko na zamówienie...

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna