Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego. W eSkrzynce znajdzie się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres.
Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego
By móc skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany. Proces zakładania skrzynki można rozpocząć wypełniając formularz dostępny tutaj. Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki obywatele znajdą także na dedykowanej stronie na portalu gov.pl.
Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września br. Szczegółowe informacje nt. usługi dostępne są w regulaminie.
Centrum Skanowania Poczty Polskiej spełnienia wymagania z normy ISO/IEC 27001 i posiada certyfikat zgodności z przedmiotową normą w zakresie usługi przetwarzania i skanowania dokumentów. Ponadto personel Centrum Skanowania posiada poświadczenia bezpieczeństwa, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych.
Napisz komentarz
Komentarze