Przebudowywana obecnie linia kolejowa pozwoli na jazdę pociągów z prędkością do 160 km/godz. Czas podróży między Opolem a Kędzierzynem najszybszymi składami ma skróci się z 50 do 25 minut.
Zgodnie z umową o wartości prawie 62 mln zł projekt i roboty wykonają Krakowskie Zakłady Automatyki SA. Zadanie obejmuje pięć stacji: Opole Groszowice, Przywory Opolskie, Górażdże, Gogolin, Zdzieszowice i posterunki ruchu: Jasiona, Raszowa, Kłodnica. Będą na nich zamontowane nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Nowoczesne rozjazdy, elementy linii kolejowej umożliwiające pociągom zmianę toru pozwolą na szybszą i bezpieczniejszą jazdę przez stacje. Inwestycja zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawności w ruchu kolejowym.
Na 27 przejazdach kolejowo-drogowych wzrośnie bezpieczeństwo m.in. dzięki montażowi monitoringu. Dodatkowe kamery na sześciu posterunkach ruchu pozwolą dyżurnym na śledzenie pociągów i nadzór nad bezpiecznym i płynnym ruchem.
Realizacja zadania przewidziana jest do kwietnia 2022 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Modernizacja linii Opole – Kędzierzyn-Koźle, która poprzedza montaż urządzeń, rozpoczęła się we wrześniu na odcinku Raszowa – Gogolin. Poprawi się też komfort pasażerów na stacjach i przystankach: Kędzierzyn-Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice. Perony będą wyższe i wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zwiększy się zakres informacji i poprawi oznakowanie. Obiekty, dzięki pochylniom, windom, odpowiedniej nawierzchni, będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie-Koźlu i Zdzieszowicach.
Przebudowa obejmie ok. 44 km linii. Wymienionych zostanie przeszło 80 rozjazdów. Zaplanowana jest kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej. Odpowiednią moc, dla szybszych i cięższych pociągów, zapewnią dwie zmodernizowane podstacje trakcyjne. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 25 przejazdów. Odnowionych zostanie 49 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 wiadukty i 8 mostów. Wartość umowy to 412 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych to przeszło 260 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze