Gmina Kędzierzyn-Koźle przystąpi do realizacji projektu pn. „Bezpieczne Opolskie – zakup sprzętu dla jednostek OSP do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków zjawisk katastrofalnych” w ramach działania 2.3 - Zapobieganie zagrożeniom związanym ze zmianą klimatu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027.
Taka decyzja zapadła na ostatniej sesji rady miasta, a wyrażenie zgody na przystąpienie gminy Kędzierzyn-Koźle do realizacji wspomnianego projektu wynika z możliwości pozyskania dofinansowania do zakupu lekkiego pojazdu rozpoznawczo-ratowniczego o szacunkowym koszcie zakupu 660 000 zł i jest warunkiem koniecznym do podpisania umowy o dofinansowanie.
Realizacja projektu planowana jest na lata 2025-2026. Projekt realizowany będzie w formule partnerstwa, gdzie funkcję partnera wiodącego (lidera) pełnić ma Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej (ZOSP RP).
Lider realizować będzie wszystkie zadania związane z przygotowaniem projektu, przygotowaniem dokumentacji i złożeniem wniosku o dofinansowanie, realizacją zadań związanych z zamówieniami publicznymi, zarządzaniem projektem i jego rozliczaniem, a także realizacją zadań edukacyjnych, informacyjnych oraz promocyjnych. Z tego tytułu wszystkie koszty pośrednie przewidziane w projekcie planowane są dla lidera w celu pokrycia przewidzianych kosztów.
Natomiast gmina Kędzierzyn-Koźle pełnić będzie funkcję partnera, którego zadaniem będzie dokonanie zakupu pojazdu i przekazanie w użytkowanie swojej jednostce OSP. Dostawca pojazdów wybrany zostanie we wspólnym postępowaniu przetargowym organizowanym przez ZOSP RP. Gmina zobligowana będzie do wniesienia wkładu własnego oraz współpracy podczas przygotowania i rozliczania projektu.
W projekcie zakłada się udział 37 opolskich gmin i przy tym założeniu każda gmina otrzyma dofinansowanie w wysokości 62% wartości samochodu planowanego do zakupu na potrzeby OSP. W przypadku rezygnacji którejś gminy przypadające na tego partnera dofinansowanie zostanie proporcjonalnie rozłożone na tych, którzy wezmą udział w projekcie. Nasze miasto dołoży z budżetu 250 800 zł, co stanowi 38 procent szacunkowej wartości pojazdu.
Napisz komentarz
Komentarze