Reklama
sobota, 2 listopada 2024 21:10
Reklama
Reklama
Reklama

Interwencja czytelniczki w związku z wieczornymi kursami autobusów MZK

Wieczorne kursy autobusów MZK, przejeżdżających ulicą Kozielską, sprowokowały jedną z naszych czytelniczek do skontaktowania się z redakcją „Lokalnej”.
Interwencja czytelniczki w związku z wieczornymi kursami autobusów MZK

Źródło: MZK

Przypomnijmy, po zakończonym przez powiat kędzierzyńsko-kozielski remoncie ul. Piotra Skargi, miejskie autobusy powróciły na dawne tory, co automatycznie odbiło się na liczbie kursów MZK w przypadku ulicy Kozielskiej. Do tej właśnie kwestii nawiązała nasza czytelniczka.    

-  (…) Po godzinie 21.00 nie ma czym wydostać się z ulicy Kozielskiej po pracy do domu, ponieważ wszystkie autobusy zostały przekierowane na ulicę Piotra Skargi. Autobus linii nr 2 jeździ do godziny 21.00, a linii nr 12 spod galerii odjeżdża około 22.00. Żeby wrócić z pracy do domu trzeba dotrzeć aż na przystanek na dworcu PKP w Kędzierzynie - napisała pani Sylwia z Kędzierzyna-Koźla.

Od 12 sierpnia autobusy komunikacji miejskiej linii numer: 1, 3, 5, 9, 10, 13 i 15 kursują już ulicą Piotra Skargi. W związku z zakończeniem prowadzonych na niej prac budowlanych, przekierowano tam ruch z ulicy Kozielskiej. Stąd też liczba połączeń na Kozielskiej uległa wyraźnemu zmniejszeniu. Ponadto należy przypomnieć, że w związku z przeprowadzoną w MZK restrukturyzacją sieci połączeń, autobus linii nr 13 nie będzie już jeździł ul. Kozielską - do czego przez długie lata byliśmy przyzwyczajeni - a oddaną właśnie po remoncie ul. Piotra Skargi.

- I prawdopodobnie stąd wzięła się ta interwencja czytelniczki. Natomiast wiele osób podeszło ze zrozumieniem i satysfakcją do tych zmian, bo dopiero teraz „trzynastka” przejeżdża przez sam środek osiedla Pogorzelec, gdzie mieszka też więcej ludzi. W poniedziałek 14 sierpnia przez kilkadziesiąt minut stałem pomiędzy godziną 8.00 a 9.00 na ulicy Piotra Skargi i obserwowałem te zatrzymujące się autobusy oraz migrujących pasażerów. Przykładowo z autobusu linii nr 13, który przyjechał z Blachowni wysiadło siedem osób. Pomyślałem wtedy, że pójdą one w stronę ulicy Kozielskiej, tymczasem wszystkie w tym cztery młode osoby i trzy starsze udały się w kierunku Leśnej. To było dla mnie duże zaskoczenie, bo autobus linii nr 13 przez lata jeździł przecież ulicą Kozielską, a nie Piotra Skargi - mówi Krzysztof Bytniewski, kierownik Wydziału Techniczno-Eksploatacyjnego w MZK Kędzierzyn-Koźle.

Przypomina on, że decyzja w sprawie przetrasowania „trzynastki” z ul. Kozielskiej na Piotra Skargi obowiązuje od 1 kwietnia br. o czym wcześniej szeroko informowano. W praktyce jej wdrożenie możliwe było wraz z zakończeniem remontu wspomnianej drogi powiatowej.  

Z obserwacji mających swoje źródło zarówno w badaniach tzw. potokowości (czyli frekwencji pasażerów podróżujących poszczególnymi liniami autobusowymi), jak i rozmów z ludźmi, wynika, że sami mieszkańcy optowali za takim rozwiązaniem. Był to zatem jeden z ich postulatów, przekonuje przedstawiciel miejskiego przewoźnika. Zapewnia on jednocześnie, że w obowiązującym rozkładzie jazdy - wbrew pozorom - nie brakuje wieczornych kursów autobusów poruszających się ulicą Kozielską.  

Wynika z niego, że o godzinie 21.31 w stronę Koźla spod galerii handlowej odjeżdża autobus linii nr 12, natomiast o godzinie 22.22 ulicą Kozielską jedzie w tamtym kierunku następna „dwunastka”. Z kolei w stronę Śródmieścia i os. Piastów mamy autobusy linii nr 12 jadące przez Kozielską kolejno o godzinie: 21.43; następnie o 22.43 oraz o 23.18 z czego dwa pierwsze zatrzymują się tuż przy „Odrzańskich Ogrodach” (o godz. 21.45 oraz 22.45).  

- O tej porze autobusy jeżdżą już nieco rzadziej, bo mniej więcej co godzinę. Jest to raczej uzasadnione z uwagi na niewielką liczbę pasażerów - tłumaczy nasz rozmówca.

Natomiast jeśli chodzi o linię numer 2, to o godzinie 21.01 przez ulicę Kozielską odjeżdża ostatni autobus kursujący przez Żabieniec do Koźla. W przeciwnym kierunku czyli na os. Piastów faktycznie ostatni kurs „dwójki” jest o godzinie 20.15.

- Dla mnie wyznacznikiem tego, że jakieś rozwiązanie jest dobre bądź złe, jest ilość telefonów. Jak jest źle, to ludzie dzwonią, a jak jest dobrze, to nikt nie wydzwania. W sprawie przekierowania „trzynastki” miałem dotąd raptem jednego maila z interwencją - przekonuje Krzysztof Bytniewski. - Nie jesteśmy w stanie dopasować wszystkich kursów do każdej osoby, bo w życiu nie dopracujemy tego rozkładu jazdy, zgodnie z potrzebami wyznaczonymi dla transportu zbiorowego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Tonik 19.08.2023 11:50
Słabo kiedyś autobus linia nr 13 to była podstawą szybciej wygodniej dostać się z Bachowni do Koźla i to była podstawa i fajna sprawa jak jeździł ul.Kozielską a teraz tylko wydłuża czas jazdy stojąc w korku przed 15 do ronda na wysokości ul gliwickiej dłużej bez sensu ten co układał takie trasy zaskoczony jestem tym pomysłem nawet pomimo tych 7 osób co wymyślił na potwierdzenie jakiś kierownik który może raz jechał nową trasę i może mu się trafiło tak no cóż linia 13 już nie jest najszybsza słabiutko

Mieszkaniec Pogorzelca 18.08.2023 18:17
A ja się bardzo cieszę, że Pogorzelec wrócił do życia. Gdy Piotra Skargi była zamknięta nikt się nie pytał jak dojeżdżam do pracy na zmiany w Blachowni, że wyjeżdżam 1,5 godziny wcześniej. Jeśli chodzi o 5 to jeżdżą tak rzadko że nie ma co ich porównywać z 13. Dla mnie teraz to idealny rozklad. Oby tak zostalo

Pasażer 18.08.2023 17:12
Pan stał 14.08 jak był długi weekend autobusy jeździły jak w święta dużo ludzi miało wolne ile mógł pan widzieć autobusów w tym czasie dwa i az 5 osob szlo na leśna brawo za obserwacje najlepiej puścić im jakiś autobus Aleją Partyzantow do Kozla resztę na Kozielska i problem rozwiązany na Piotra Skargi zostanie 5.8 9 starczy żeby wyjechać z osiedla i się przesiąść na inny autobus jeśli taki będzie dostępny i rozklad jazdy zrobiony z głową.

Mieszkaniec Pogorzelca 18.08.2023 09:00
W tym mieście nigdy nie było dobrze z rozkładami oraz trasami autobusów czesto stare autobusy generują hałas od 60dB do 90dB więc puszczenie ich wszystkich P.Skargi narsza ludzi tam mieszkających na halas w mieszkaniach bo jeżdżą one tuż pod ich oknami nie wspominając o spalinach wszystko jest to jest bardzo szkodliwe dla zdrowia człowieka a ponad 250 autobusów dziennie przejeżdżających wąska P.S.moze każdego mieszkanca do grobu doprowadzi wcześniej tym bardziej że miasto zabrało ulgę 5%w czynzu za mieszkanie w takich warunkach. więc jestem za przywróceniem nr13 nr10 na ulicę Kozielska tam też ludzie mieszkają i chcą mieć na autobus blisko a majaj gorzej niż na wsiach bo na przystanek muszą iść ponad kilometr albo i więcej, ktoś wracający nr13 z pracy powinien mieć tak połączenia dopracowane ze może się przesiać pod stacja PKP do autobusu nr 1 i wysiąść sobie na Pogorzelcu ale to już widać za dużo do ogarniecia dla piszących te rozkłady człowiek czesto przyjeżdża PKP z Gliwic z Opola w weekend i się okazuje że autobus już odjechał 5 minut wcześniej w stronę jego osiedla na następny ma czekać ponad 50 minut wiec moze iść z buta albo wynająć taryfę tak to działa w tym mieście taryfiarze też musza zarobić jeśli Kowalski nie swojego auta na autobusy liczyć raczej nie może zawsze było źle i będzie dopóki władza w mieście się nie zmieni.

Krzysiek 18.08.2023 16:58
Najlepiej to narzekać. 50 minut z buta to owszem młody, a co ze schorowanym emerytem? Ile razy byś tak taksówką pojechał? Bo zdaje się nie codziennie.

Tomasz 19.08.2023 18:54
Czyli teraz co Twoim zadaniem. Ułożyć rozkład MZK po PKP

Triki 18.08.2023 06:54
A ja zrezygnowalem z Mzk, od kilku lat bezproblemowo jezdze wlasnym samochodem, dzisiaj moje marzenie jest takie zeby w MZK zlikwidowano kursy niedzielne bo widzę w porze obiadowej, że autobusy przez moje osiedle jezdza puste i mam nadzieje, ze za taki psuty kurs nie dostają żadnych dopłat, co najwyżej mzk powinna placić podatek od zanieczyszczania powietrza kiedy kursuje pusty autobus.

Krzysiek 18.08.2023 16:52
Każdemu nie dogodzisz. Transport zbiorowy jest - jak to wynika nawet z artykułu powyżej - jakąś wypadkową odpowiedzią na potrzeby w miarę możliwości . W niedzielę też te kilka autobusów musi pojechać nawet jeżeli czasem któryś kurs będzie pusty. Można co najwyżej dać mniejsze, ale one nie są chyba niskopodłogowe- tego nie wiem. Struktura przestrzenna miasta KK jest dość specyficzna. Brakuje mostów i wiaduktów przez co w ogóle się czasem źle jeździ a co dopiero wyznaczyć optymalne linie autobusom Azoty z Blachownią też nie najlepiej połączone. Ale takie narzekanie, że niepotrzebne bo ty masz autko to bez sensu. Ja też nie korzystam z MZK, ale wiem że jest potrzebne dla wielu osób. Nie każdy może i nie każdy ma własny samochód. Dzieci, młodzież, emeryci, oraz cała masa osób bez uprawnień, albo dla których auto w mieście się nie przyda. Zresztą czasami nie ma gdzie zaparkować.

Jola 17.08.2023 19:52
Ja od 10 lat jeżdżę 13 do Blachowni teraz nie mam jak się dostać do domu . Kończę pracę wieczorem o godz 21( jest dopiero zamykany sklep)i do tej pory na styk zdążyłam. Na przystanek na Piotra Skargi 2 ,nie mam szans zdarzyć (autobus jest 21:16),a następny 22:21, a linia nr 5 22:20. Nikt nigdy przez ten czas nie zapytał mnie i nie spotkałam się z opiniami na temat trasy nr. 13. A zdjęcie autobusów trasy ,gdzie znajduje się największa ilość sklepów wielkopowierzchniowych jest błędem. Nie raz jechałam z je jednym emerytem pod Kaufland, a ile osób wysiadało pod Ogrodami, a teraz taki kawał mają iść na piechotę. Na osiedle Blachownia jedzie trochę więcej osób , którzy kończą prace 21a co z wolnymi sobotami ? Sklepy są czynne do 21, a nawet dłużej i jak mam się wtedy dostać do domu po12 godz. pracy, ale nas jest zbyt mało żeby się liczyć... dla ludzi z Urzędu.

Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1033 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama