Przypomnijmy, po zakończonym przez powiat kędzierzyńsko-kozielski remoncie ul. Piotra Skargi, miejskie autobusy powróciły na dawne tory, co automatycznie odbiło się na liczbie kursów MZK w przypadku ulicy Kozielskiej. Do tej właśnie kwestii nawiązała nasza czytelniczka.
- (…) Po godzinie 21.00 nie ma czym wydostać się z ulicy Kozielskiej po pracy do domu, ponieważ wszystkie autobusy zostały przekierowane na ulicę Piotra Skargi. Autobus linii nr 2 jeździ do godziny 21.00, a linii nr 12 spod galerii odjeżdża około 22.00. Żeby wrócić z pracy do domu trzeba dotrzeć aż na przystanek na dworcu PKP w Kędzierzynie - napisała pani Sylwia z Kędzierzyna-Koźla.
Od 12 sierpnia autobusy komunikacji miejskiej linii numer: 1, 3, 5, 9, 10, 13 i 15 kursują już ulicą Piotra Skargi. W związku z zakończeniem prowadzonych na niej prac budowlanych, przekierowano tam ruch z ulicy Kozielskiej. Stąd też liczba połączeń na Kozielskiej uległa wyraźnemu zmniejszeniu. Ponadto należy przypomnieć, że w związku z przeprowadzoną w MZK restrukturyzacją sieci połączeń, autobus linii nr 13 nie będzie już jeździł ul. Kozielską - do czego przez długie lata byliśmy przyzwyczajeni - a oddaną właśnie po remoncie ul. Piotra Skargi.
- I prawdopodobnie stąd wzięła się ta interwencja czytelniczki. Natomiast wiele osób podeszło ze zrozumieniem i satysfakcją do tych zmian, bo dopiero teraz „trzynastka” przejeżdża przez sam środek osiedla Pogorzelec, gdzie mieszka też więcej ludzi. W poniedziałek 14 sierpnia przez kilkadziesiąt minut stałem pomiędzy godziną 8.00 a 9.00 na ulicy Piotra Skargi i obserwowałem te zatrzymujące się autobusy oraz migrujących pasażerów. Przykładowo z autobusu linii nr 13, który przyjechał z Blachowni wysiadło siedem osób. Pomyślałem wtedy, że pójdą one w stronę ulicy Kozielskiej, tymczasem wszystkie w tym cztery młode osoby i trzy starsze udały się w kierunku Leśnej. To było dla mnie duże zaskoczenie, bo autobus linii nr 13 przez lata jeździł przecież ulicą Kozielską, a nie Piotra Skargi - mówi Krzysztof Bytniewski, kierownik Wydziału Techniczno-Eksploatacyjnego w MZK Kędzierzyn-Koźle.
Przypomina on, że decyzja w sprawie przetrasowania „trzynastki” z ul. Kozielskiej na Piotra Skargi obowiązuje od 1 kwietnia br. o czym wcześniej szeroko informowano. W praktyce jej wdrożenie możliwe było wraz z zakończeniem remontu wspomnianej drogi powiatowej.
Z obserwacji mających swoje źródło zarówno w badaniach tzw. potokowości (czyli frekwencji pasażerów podróżujących poszczególnymi liniami autobusowymi), jak i rozmów z ludźmi, wynika, że sami mieszkańcy optowali za takim rozwiązaniem. Był to zatem jeden z ich postulatów, przekonuje przedstawiciel miejskiego przewoźnika. Zapewnia on jednocześnie, że w obowiązującym rozkładzie jazdy - wbrew pozorom - nie brakuje wieczornych kursów autobusów poruszających się ulicą Kozielską.
Wynika z niego, że o godzinie 21.31 w stronę Koźla spod galerii handlowej odjeżdża autobus linii nr 12, natomiast o godzinie 22.22 ulicą Kozielską jedzie w tamtym kierunku następna „dwunastka”. Z kolei w stronę Śródmieścia i os. Piastów mamy autobusy linii nr 12 jadące przez Kozielską kolejno o godzinie: 21.43; następnie o 22.43 oraz o 23.18 z czego dwa pierwsze zatrzymują się tuż przy „Odrzańskich Ogrodach” (o godz. 21.45 oraz 22.45).
- O tej porze autobusy jeżdżą już nieco rzadziej, bo mniej więcej co godzinę. Jest to raczej uzasadnione z uwagi na niewielką liczbę pasażerów - tłumaczy nasz rozmówca.
Natomiast jeśli chodzi o linię numer 2, to o godzinie 21.01 przez ulicę Kozielską odjeżdża ostatni autobus kursujący przez Żabieniec do Koźla. W przeciwnym kierunku czyli na os. Piastów faktycznie ostatni kurs „dwójki” jest o godzinie 20.15.
- Dla mnie wyznacznikiem tego, że jakieś rozwiązanie jest dobre bądź złe, jest ilość telefonów. Jak jest źle, to ludzie dzwonią, a jak jest dobrze, to nikt nie wydzwania. W sprawie przekierowania „trzynastki” miałem dotąd raptem jednego maila z interwencją - przekonuje Krzysztof Bytniewski. - Nie jesteśmy w stanie dopasować wszystkich kursów do każdej osoby, bo w życiu nie dopracujemy tego rozkładu jazdy, zgodnie z potrzebami wyznaczonymi dla transportu zbiorowego.
Napisz komentarz
Komentarze