Przy mostach kolejowych nad Odrą kolejny etap prac wymaga zaangażowania specjalistycznego sprzętu. Dźwigi i betoniarki obsługują budowę po obu stronach rzeki. Wykonane są nowe przyczółki. Powstają podpory. Po przebudowie kolejowych przepraw nad Odrą pociągi będą jeździły dwoma nowymi mostami. W przyszłości przewidziano miejsce na budowę dodatkowej przeprawy.
Między Opolem Głównym a Zachodnim ważnym elementem inwestycji są 4 mosty – nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi i Suchodołem oraz 3 wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, Krapkowicką oraz Prószkowską. Przebudowa obejmuje tory, siec trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem. Z efektów prac skorzystają podróżni kolei i mieszkańcy Opola.
Na stacji Opole Główne podróżni korzystają z przebudowanego przejścia podziemnego. Jego konstrukcja zapewnia sprawny przejazd pociągów i bezpieczne przejście między peronami. Zakończyły się zasadnicze prace przy nowym peronie 1A, który ułatwia już służbową obsługę składów pasażerskich. Sprzęt budowlany pracuje wzdłuż jednego z dwóch torów – od Opola Głównego do Opola Zachodniego.
Zakończyły się zasadnicze prace między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Groszowice. Przebudowane tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania i mosty pozwoliły na krótsze podróże. Dostęp do pociągów jest łatwiejszy na stacjach: Kędzierzyn-Koźle, Zdzieszowice, Gogolin, Przywory Opolskie, Opole Groszowice oraz na przystankach: Raszowa, Jasiona, Górażdże i Opole Grotowice.
Efekty inwestycji
Po zakończeniu prac na pierwszym torze, ruch pociągów zostanie przekierowany na nowe obiekty, a prace rozpoczną się na sąsiednim torze i obiektach. Efektem inwestycji będą sprawniejsze podróże koleją oraz zwiększone możliwości transportu ładunków. Dzięki modernizacji poprawi się bezpieczeństwo. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2023 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
www.plk-sa.pl / www.plk-inwestycje.pl / www.portalpasazera.pl / www.funduszeeuropejskie.gov.pl
Napisz komentarz
Komentarze