O tym, że w ramach zadań przygotowanych do realizacji z UE (Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego na lata 2014-2020) kosztem 9 mln zł zostanie rozbudowany nieco ponad 2-kilometrowy odcinek DW 408 w Ortowicach w gminie Bierawa, poinformowano na początku roku podczas konferencji online. Wzięli w niej udział członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu Bartłomiej Horaczuk, zastępca dyrektora ZDW w Opolu Mirosław Sokołowski oraz dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki Urzędu Marszałkowskiego w Opolu Remigiusz Widera.
Plan finansowy opolskiego oddziału ZDW na rok 2022 opiewa na 143 mln, z czego niemal 98 mln to wydatki majątkowe, czyli związane z inwestycjami.
Odcinek "ortowicki" będzie dopiero trzecim z kolei fragmentem strategicznej dla Kędzierzyna-Koźla ul. Gliwickiej, którzy przebuduje jej zarządca. Przypomnijmy, poprzednie etapy to: Brzeźce - Stare Koźle (za kwotę 7,7 mln zł) i Bierawa - Korzonek (13,8 mln zł). Opóźnienia sprawiły, że pierwszy rozbudowany odcinek drogi oddano do użytku w 2017 r., a fragment Bierawa-Korzonek dwa lata później.
Do przetargu na wykonanie przebudowy fragmentu DW 408 w Ortowicach stanęły cztery firmy. Zakładany przez zamawiającego wydatek to 9,23 mln zł. Tymczasem najniższa złożona oferta, z którą wystąpił Remost z Olesna, opiewała na 9,54 mln zł. Drog-Bud z Częstochowy wycenił swoją usługę na 9,87 mln zł, Larix z Lublińca na 10,57 mln zł, zaś Transkom z Jaryszowa na 11,98 mln zł.
O unieważnieniu postępowania poinformowano 18 lutego. Ma ono zostać powtórzone na początku marca.
- Musimy odczekać ustawowy czas na ewentualne protesty od oferentów, którzy z jakichś powodów nie zgadzają się z naszą decyzją - powiedział "Lokalnej" 22 lutego Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Dodał, że dwie najniższe kwoty, zgłoszone przez oferentów w unieważnionym przetargu, co prawda nieznacznie, ale jednak przekraczały zakładany budżet. W reprezentowanej przez niego jednostce mają jednak nadzieję, że z uwagi na fakt, iż dwie najniższe kwoty były bardzo zbliżone, przy drugim przetargu wykonawcy "podejmą rękawicę" i zaproponują oferty zbliżone do kwoty, jaką na inwestycję przeznaczył zarządca DW 408.
Zakładając, że tak będzie, po przeanalizowaniu wszystkich ofert i ogłoszeniu wyników przetargu - jeżeli nie pojawią się zastrzeżenia ze strony oferentów - zostanie podpisana umowa. Teoretycznie powinno się to stać na początku drugiego kwartału.
***
Ogłoszono też przetarg na przebudowę odcinka Kędzierzyn-Koźle - Brzeźce. Zadanie to jest przewidziane w nowej perspektywie Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 (program Fundusze Europejskie dla Opolskiego na lata 2021-2027). Otwarcie ofert wyznaczono na 7 marca.
Orientacyjna wartość zamówienia, jaka widnieje w planie postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022, to 13,6 mln zł.
Analogicznie jak w przypadku odcinka DW 408 Ortowice, po ocenie ofert i wybraniu najkorzystniejszej, jeśli zmieści się ona w budżecie, zostanie podpisana umowa na wykonawstwo. Od tego momentu może nastąpić przekazanie placu budowy i wykonawca może rozpocząć prace przygotowawcze.
Niewykluczone, że któryś z oferentów weźmie pod uwagę realizację obu inwestycji. Zdaniem rozmówcy znacznie by to ułatwiło proces i obniżyło koszty - dwie budowy blisko siebie generowałyby mniejsze utrudnienia związane ze sprzętem czy organizacją pracy.
- Największe obawy, jakie nam towarzyszą, związane są ze znalezieniem wykonawców. W przeszłości składane w przetargach oferty były poniżej zakładanych przez nas kwot, a to dawało wymierne oszczędności. Dzięki nim mogliśmy realizować dodatkowe mniejsze zadania z tak zwanej puli rezerwowej - przyznaje Arkadiusz Branicki.
Napisz komentarz
Komentarze