Reklama
wtorek, 5 listopada 2024 01:22
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Głos pasażerów. Jedzie pociąg z daleka w Kędzierzynie nie czeka. ZDJĘCIA i FILMY

Musimy upomnieć się o swoje - apelują podróżni, którzy od lat skarżą się, że ważne połączenia kolejowe omijają nasze miasto. Żartują sobie nawet, że na dworcu w Kędzierzynie mało kto już czeka na pociąg z daleka.
 Głos pasażerów. Jedzie pociąg z daleka w Kędzierzynie nie czeka. ZDJĘCIA i FILMY
Przy konstruowaniu rozkładu jazdy spółka PKP powinna w większym stopniu uwzględniać rolę i potencjał naszego węzła kolejowego

- Już dwa razy wracałem w nocy z Katowic przez Chałupki, czekając na mrozie półtorej godziny na pociąg do Kędzierzyna-Koźla, gdzie dotarłem ostatecznie około 4 nad ranem. Na pewno priorytetem w całej tej dyskusji jest węzeł kędzierzyńsko-kozielski. Trzeba w sposób zdecydowany poruszać kwestie braku połączeń z naszego miasta do Poznania, Szczecina, Przemyśla, Lublina czy Krakowa, ponieważ jeden pociąg TLK Sudety do stolicy Małopolski to tyle co kot napłakał. Należy poruszać temat przystanku Kędzierzyn-Koźle Azoty, bo jeżeli IC do Przemyśla zatrzymuje się w Kuźni Raciborskiej, to dlaczego nie może stawać w Azotach? To tak jak w Częstochowie, jak nie może na Głównej to staje w Częstochowie Stradom - przekonuje Krzysztof Pietkiewicz, miłośnik kolei z Kędzierzyna-Koźla.

Nasz czytelnik uważnie przygląda się liczbie pasażerów korzystających z połączeń, które obsługują Kędzierzyn-Koźle.

- Ostatnio miałem okazję zobaczyć, ile ludzi wysiada z IC Kormoran na naszej stacji - było ich około 30. Zatem zapotrzebowanie na te połączenia jest. Dobra frekwencja jest również w przypadku pociągu TLK Sudety, i to praktycznie od samego początku wejścia tego pociągu do rozkładu jazdy, czyli od grudnia 2020 r. W szczególności na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Krakowa. Jak można się domyśleć, przede wszystkim z uwagi na fakt, że jest to jedyne połączenie dalekobieżne łączące Kędzierzyn-Koźle z Krakowem. Zatem tego tematu trzeba pilnować, by nie było tak, że nasza węzłowa stacja zostanie zmarginalizowana na kolejne lata - argumentuje Krzysztof Pietkiewicz. Zastanawia się, dlaczego przykładowo pociąg TLK Karkonosze zatrzymuje się o godz. 1.48 na zamkniętym w nocy dworcu w Strzelcach Opolskich, zamiast jechać przez Kędzierzyn, który jest znacznie większym miastem od Strzelec.

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Pan Krzysztof szereg zastrzeżeń ma również do jakości prac remontowych przeprowadzonych na kędzierzyńskim dworcu PKP, które tak na dobrą sprawę jeszcze się nie zakończyły, co widać gołym okiem chociażby na peronach 1 i 2.

Nasz rozmówca wytyka też pewne braki w odniesieniu do tablic elektronicznych oraz nagłośnienia.

- Przykładowo 30-tysięczna Bochnia ma po modernizacji tamtejszego dworca kolejowego nowe tablice elektroniczne, jak również nowe megafony, zatem czemu nie Kędzierzyn? W Jeleniej Górze na niezbyt nowoczesnym dworcu znajdują się porządne tablice elektroniczne, i to jeszcze po sześć sztuk na jednym peronie. U nas na czterech peronach nie ma ani jednej tablicy elektronicznej. Natomiast megafony to faktycznie istna katastrofa. Osobiście widziałem, jak z przyczyn technicznych pociąg odjeżdżał z innego peronu, a w tym bełkocie megafonowym pasażerowie nie słyszeli, na który peron mają się udać - opisuje zdarzenie pan Krzysztof. Namawia, aby decydenci z naszego miasta, powiatu i regionu w większym stopniu zaangażowali się w rozwiązanie wymienionych problemów.

Jego zdaniem w naszym mieście dość spora grupa miłośników kolei powinna zewrzeć szyki i stworzyć coś na wzór Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, który działa bardzo aktywnie i, co istotne, jest skuteczny w swoich działaniach.

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.


Na wyremontowanych peronach wciąż brakuje elektronicznych tablic z godzinami odjazdów pociągów. Znajdują się one tylko w holu głównym kędzierzyńskiego dworca

Na wyremontowanych peronach wciąż brakuje elektronicznych tablic z godzinami odjazdów pociągów. Znajdują się one tylko w holu głównym kędzierzyńskiego dworca


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Rwet 26.01.2022 14:05
I niech w końcu wymienią te pociągi, które kursują na linii KK-Gliwice. To coś się psuje średnio chyba raz w miesiącu.

Ted 26.01.2022 12:40
Dobrze że ktoś się 5ym zajmuje,ale nic nie wspomniałeś o windach na perony,bo te platformy to...???

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Jestem za pojazdami elektrycznymi. Kumpel jest operatorem farm fotowoltaicznych i każą mu na weekend wyłączać fotowoltaikę by elektrownie węglowe działały, a można by wtedy ładować te autobusy. Ale do brzegu: autobusy elektryczne TAK ale POLSKIE, dlaczego Solaris ( no dobra już hiszpański ale w całości klepany w Polsce) nie wygrywa, chyba nie lubi Kędzierzyna. MAN miał kiedyś zakłady w Polsce ale też słabo, przeniósł się z Poznania do Starachowic ale tam robią jedynie konstrukcje... a reszta u Niemca... Jak Polska ma być bogata jeśli w Polsce robi ramę autobusu, a całe wnętrze w Niemczech, na koniec € z dotacji KPO trafia do Niemiec, a my na to pracujemy. Polacy, wiecie, że jestem sympatykiem Niemiec, ale czy wy się na to godzicie?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:57Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: Wysoki brunetTreść komentarza: Kurek jeszcze zagra? Tak pytam...Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:44Źródło komentarza: Oddaj krew i wejdź za darmo na mecz ZAKSY z Jastrzębskim WęglemAutor komentarza: KoźlaninTreść komentarza: Co wy promujecie ?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:53Źródło komentarza: Julia Konik-Rańda: romskie serce i muzyczna pasja w "The Voice of Poland"Autor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: NIE dla elektryków ! Nawet bogatsza jednostka komunikacji miejskiej MZA W-wa nie kupuje aż tyle elektryków tylko wciąż pojazdy z silnikiem spalinowym. To jest spisek UE przeciw Polsce.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:52Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: MatiTreść komentarza: My z sąsiadem Leszkiem, też mamy wspólne usługi i zakupy i dyrektora nie mamy.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 20:25Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług WspólnychAutor komentarza: Ruchu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Z kim skoligacony? Ja Riczi chciałbym wiedzieć, by mieć pewność, że nie zachodzi podejrzenie o nepotyzm. My w PiS zawsze się tym brzydzimy, zawsze negujemy takie praktyki.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 17:32Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług Wspólnych
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1032 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama