Obie zmiany w organizacji ruchu powiązane są z budową północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.
Praktycznie do końca prac przy jej budowie na tzw. ostrym zakręcie - w miejscu, gdzie powstało rondo - kierowcy od 10 grudnia jeżdżą już jego tarczą. Możliwe jednak, że na czas układania warstwy ścieralnej na tym skrzyżowaniu bezkolizyjnym ruch na powrót odbywać się będzie na jakiś czas wysepką. - O ewentualnych większych utrudnieniach będziemy informować na bieżąco - zapewnia Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.
Druga zmiana dotyczy miejsca, w którym obwodnica będzie miała swój koniec i na wysokości Osiedla Goj łączyła się z drogą krajową nr 40. Od środy 15 grudnia zniknie tam bypass z ruchem wahadłowym (tym samym zostaną usunięte światła drogowe), ruch będzie się odbywał płynnie, dwukierunkowo. Wszelkie ograniczenia wciąż będą obowiązywać - w tym ograniczenie prędkości do 50 km/h.
***
Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla zlokalizowana będzie na terenie województwa opolskiego i śląskiego, w powiatach: kędzierzyńsko-kozielskim, strzeleckim i gliwickim, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.
Przekazanie wykonawcy placu budowy pod północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla odbyło się na początku czerwca 2020 r. Wartość całkowita kontraktu brutto to niemal 223 mln zł, zaś szacowana całkowita wartość zadania - prawie 272,5 mln zł. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej zamyka się w kwocie 207,8 mln zł. Planowane zakończenie robót to IV kwartał 2022 r.
Napisz komentarz
Komentarze