Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:09
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jedna zmiana w organizacji ruchu na obwodnicy, druga przy wyjeździe z placu budowy. Gdzie dokładnie należy uważać?

Jedna dotyczy Kędzierzyna-Koźla, a druga sąsiedniego powiatu - a ściśle Osiedla Goj. O zmianach dla kierowców podróżujących obwodnicą Kędzierzyna-Koźla i DK 40 na odcinku Ujazd - Łany poinformowała nas Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jedna zmiana w organizacji ruchu na obwodnicy, druga przy wyjeździe z placu budowy. Gdzie dokładnie należy uważać?

Obie zmiany w organizacji ruchu powiązane są z budową północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla.

Praktycznie do końca prac przy jej budowie na tzw. ostrym zakręcie - w miejscu, gdzie powstało rondo - kierowcy od 10 grudnia jeżdżą już jego tarczą. Możliwe jednak, że na czas układania warstwy ścieralnej na tym skrzyżowaniu bezkolizyjnym ruch na powrót odbywać się będzie na jakiś czas wysepką. - O ewentualnych większych utrudnieniach będziemy informować na bieżąco - zapewnia Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.

Druga zmiana dotyczy miejsca, w którym obwodnica będzie miała swój koniec i na wysokości Osiedla Goj łączyła się z drogą krajową nr 40. Od środy 15 grudnia zniknie tam bypass z ruchem wahadłowym (tym samym zostaną usunięte światła drogowe), ruch będzie się odbywał płynnie, dwukierunkowo. Wszelkie ograniczenia wciąż będą obowiązywać - w tym ograniczenie prędkości do 50 km/h.

***      

Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla zlokalizowana będzie na terenie województwa opolskiego i śląskiego, w powiatach: kędzierzyńsko-kozielskim, strzeleckim i gliwickim, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.

Przekazanie wykonawcy placu budowy pod północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla odbyło się na początku czerwca 2020 r. Wartość całkowita kontraktu brutto to niemal 223 mln zł, zaś szacowana całkowita wartość zadania - prawie 272,5 mln zł. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej zamyka się w kwocie 207,8 mln zł. Planowane zakończenie robót to IV kwartał 2022 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama