Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstaje w ciągu DK40, nowa trasa ominie Sławięcice i Ujazd, włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.
Aktualnie drogowcy budują m.in. mosty, wiadukty oraz ronda. Na niektórych fragmentach przyszłej obwodnicy pojawiła się już warstwa bitumiczna.
W ramach inwestycji powstają też urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowywana jest infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). W ramach inwestycji powstaje łącznie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.
Charakterystycznym obiektem, na który warto zwrócić uwagę, jest stalowa konstrukcja łukowa mostu nad Kanałem Gliwickim. Robiąca wrażenie 90-metrowa rozpiętość i przeszło 18-metrowa szerokość mostu pozwoli na zlokalizowanie na nim jezdni w układzie trzech pasów drogowych (tzw. przekrój 2+1).
Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla zlokalizowana będzie na terenie województwa opolskiego i śląskiego, w powiatach: kędzierzyńsko-kozielskim, strzeleckim i gliwickim, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.
Wartość całkowita kontraktu brutto to 220,6 mln zł. Zadanie realizowane jest z funduszy Unii Europejskiej oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Planowane zakończenie inwestycji to IV kwartał 2022 r.
Zapraszamy do poniższej fotogalerii GDDKiA z placu budowy obwodnicy.
Napisz komentarz
Komentarze