Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:17
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla gotowa w około 60 procentach. ZDJĘCIA

Roboty budowlane na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu przebiegają zgodnie z pierwotnie przyjętym harmonogramem i osiągnęły już poziom 60 procent zaawansowania. Przypomnijmy, przekazanie wykonawcy placu budowy pod północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu nastąpiło na początku czerwca 2020 roku, a roboty ruszyły miesiąc później.
Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla gotowa w około 60 procentach. ZDJĘCIA

Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstaje w ciągu DK40, nowa trasa ominie Sławięcice i Ujazd, włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.

Aktualnie drogowcy budują m.in. mosty, wiadukty oraz ronda. Na niektórych fragmentach przyszłej obwodnicy pojawiła się już warstwa bitumiczna.

W ramach inwestycji powstają też urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przebudowywana jest infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). W ramach inwestycji powstaje łącznie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Charakterystycznym obiektem, na który warto zwrócić uwagę, jest stalowa konstrukcja łukowa mostu nad Kanałem Gliwickim. Robiąca wrażenie 90-metrowa rozpiętość i przeszło 18-metrowa szerokość mostu pozwoli na zlokalizowanie na nim jezdni w układzie trzech pasów drogowych (tzw. przekrój 2+1).

Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla zlokalizowana będzie na terenie województwa opolskiego i śląskiego, w powiatach: kędzierzyńsko-kozielskim, strzeleckim i gliwickim, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.

Wartość całkowita kontraktu brutto to 220,6 mln zł. Zadanie realizowane jest z funduszy Unii Europejskiej oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Planowane zakończenie inwestycji to IV kwartał 2022 r.

Zapraszamy do poniższej fotogalerii GDDKiA z placu budowy obwodnicy.

 

 

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

tragedia 17.09.2021 12:33
Mając doświadczenie wieloletnie z obwodnicy Koźla , która za wąska była już od początku, powtarza się ten sam błąd pomimo upływu całej dekady . Chyba że decydenci przewidują , że za rok wszyscy przesiądą się do elektrycznych samochodzików wielkości pudła od telewizora . Wtedy wszyscy jakoś się wciśniemy w ten wielokilometrowy korek .

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna