Pozostałe oferty kształtowały się następująco:
- COLAS Polska - 59 820 139,04 zł
- Budimex – 59 968 650,00 zł
- Konsorcjum firm Pavimental Polska i Silesia Invest - 61 353 780,99 zł
- STRABAG Infrastruktura Południe - 64 395 230,22 zł
- Konsorcjum firm BITUM, TRANSKOM, OLS, NOWAK-MOSTY i GRAMAR - 64 743 528,06 zł
- EUROVIA POLSKA - 65 417 293,69 zł
- DROGOMEX - 66 716 657,56 zł
Obie jezdnie z gruntownym remontem
W ramach zadania planowany jest remont obu jezdni autostrady na odcinku od Góry św. Anny aż do granicy woj. opolskiego i śląskiego. Jezdnia południowa, w kierunku do Katowic, zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km (od km 264+035 do km 281+686). Jezdnia północna, w kierunku do Wrocławia, na odcinku o długości około 12,1 km (od km 281+686 do km 269+575). Wyremontowane zostaną również dwa węzły drogowe: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące. O szczegółach będziemy informować w późniejszym terminie.
Roboty będą prowadzone na całej szerokości jednej jezdni autostrady, po przełożeniu ruchu na drugą jezdnię. Tak jak w poprzednich latach, na odcinkach o odpowiedniej szerokości jezdni, ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po dwóch pasach. Jedynie na odcinkach z obiektami inżynierskimi, gdzie jezdnia ma mniejszą szerokość, wprowadzony zostanie układ pasów 2+1.
Przeciwne kierunki ruchu zostaną rozdzielone barierami separacyjnymi. Podczas realizacji pierwszego etapu robót na jezdni południowej, o długości ok 2,5 km (od km 264+035 do km 266+550), na okres od 2 do 6 tygodni (w zależności od deklaracji wykonawcy) zostanie czasowo zamknięty MOP Góra św. Anny. Z kolei na czas zamknięcia węzłów Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie będą wyznaczone objazdy.
Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a lokalnie jeszcze podbudowę. Wyremontuje także przejazdy awaryjne, montując na nich bariery linowe. Na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.
Remont rozpocznie się w 2021 roku
Prowadzenie robót zaplanowano w okresie od III kwartału 2021 r. do IV kwartału 2022 r., z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca.
„Na przestrzeni kilkunastu lat wyremontowaliśmy około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Modernizacja to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady i wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego”- czytamy na stronie GDDKiA.
Kalendarium remontów na opolskich odcinkach autostrady A4
2013 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód a Opole Południe wraz z węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 11 km
2014 r. - jezdnia północna i południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 32 km (remont przeprowadzony w dwóch etapach)
2015 r. - jezdnia południowa od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód wraz z węzłem Brzeg o długości ok. 30 km
2016 r. - jezdnia północna od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód o długości 28 km
2017 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Południa a Krapkowice wraz z węzłem Krapkowice o długości ponad 16 km
2018 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Opole Południe a Krapkowice o długości prawie 14,5 km
2019 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Krapkowice a Kędzierzyn-Koźle o długości ponad 7 km
2020 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Krapkowice a Kędzierzyn-Koźle o długości prawie 13 km
Napisz komentarz
Komentarze