Przypomnijmy, Miejska Biblioteka Publiczna wprowadziła na czas zamknięcia placówki usługę „Książka na telefon”. Jak to działa?
Akcja umożliwia czytelnikom korzystanie ze zbiorów bibliotecznych czy też usługi ksero bez konieczności wchodzenia do budynku - wszystko odbywa się w drzwiach placówki. Najpierw czytelnik zamawia poprzez katalog on-line, telefonicznie, e-mailowo wybrane materiały biblioteczne (książki, filmy, audiobooki lub prasę).
Bibliotekarz po skompletowaniu zamówienia ustala z czytelnikiem termin odbioru - na konkretną godzinę, następnie rejestruje zbiory na koncie użytkownika i przygotowuje paczkę z zamówionymi egzemplarzami.
O omówionej godzinie bibliotekarz zostawia paczkę na stoliku przed wejściem do budynku biblioteki, a czytelnik zabiera ją, przy okazji zostawiając ewentualne zwroty (zwracane zbiory podlegają 3-dniowej kwarantannie).
Dziś (24 listopada) MBP zamieściła takie oto zdjęcie wraz opisem: "Tak nas dziś przywitaliście. Kilkadziesiąt zamówionych książek... ale dajemy radę. Czekamy na Wasze telefony i e-maile z wybranymi tytułami. Zamawiajcie".
MBP w Kędzierzynie-Koźlu była pierwszą w naszym regionie placówką, która zdecydowała się na taką akcję podczas pandemii koronawirusa. Później w jej ślady poszły też inne biblioteki.
Warto dodać, że od 7 do 29 listopada 2020 r. odstąpiono od pobierania opłat za przetrzymane zbiory.
MBP świadczy również inne usługi w czasie obowiązujących obostrzeń, takie jak kserowanie, skanowanie oraz drukowanie.
Napisz komentarz
Komentarze