Informacja którą przygotował ZUS trafi do około 400 tys. płatników składek w kraju, w tym do 8,1 tys. podmiotów w województwie opolskim. Dotyczy stanu składek, który był na kontach płatników 31 października. Do przedsiębiorców i samozatrudnionych - którzy dotychczas nie korzystają z portalu PUE - informację o zadłużeniu, ZUS sukcesywnie wysyła tradycyjną drogą pocztową, w wersji papierowej.
- W wiadomości, która trafi do płatników ZUS w województwie opolskim podajemy należne składki, które powinny zostać opłacone do 30 listopada tego roku, a do wskazanej kwoty składek trzeba jeszcze doliczyć odsetki za zwłokę. Można to zrobić za pomocą kalkulatora odsetkowego, który jest dostępny na stronie internetowej ZUS w zakładce „Firmy” - wyjaśnia Elżbieta Kaczorowska-Rams, zastępca dyrektora do spraw dochodów w opolskim oddziale ZUS.
ZUS podkreśla, że jeśli przedsiębiorca opłacił składki, a ma wątpliwości co do kwoty należności wskazanej w informacji, może sprawdzić aktualny stan rozliczeń z ZUS na Platformie Usług Elektronicznych w Panelu płatnika, w zakładce „Salda bieżące”.
Niewielkie kwoty zaległości mogą być spłacone z bieżącymi składkami. W przypadku wyższych kwot zadłużenia, płatnik może wystąpić z wnioskiem o raty. Wówczas może skontaktować się z doradcami do spraw ulg i umorzeń, którzy przedstawią możliwe warunki spłaty zadłużenia. Doradcy pomogą także w wypełnieniu wniosku i niezbędnych dokumentów.
Numery telefonów kontaktowych do doradców są dostępne na stronie internetowej www.zus.pl w zakładce „Firmy” Spłata zaległości do końca listopada 2020 r. albo złożenie wniosku o raty, podpisanie umowy i realizacja układu ratalnego ograniczy narastanie długu i pozwoli na uniknięcie egzekucji.
Napisz komentarz
Komentarze