Według wstępnych danych w marcu br. z noclegów w obiektach turystycznych posiadających 10 lub więcej miejsc skorzystało ok. 935 tys. turystów, w tym ok. 165 tys. turystów zagranicznych i ok. 770 tys. krajowych. W porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku liczba turystów ogółem była niższa o 65%. Spadek liczby turystów w obiektach noclegowych przekraczający średnią dla kraju odnotowano w 6 województwach: lubelskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. Najniższe spadki (ok.60%) wystąpiły w województwach podkarpackim i śląskim. Turystów krajowych było mniej o 63%, natomiast turystów zagranicznych o 69%.
Szacuje się, że w porównaniu z marcem 2019 roku najbardziej zmniejszyła się liczba turystów korzystających z noclegów w schroniskach (o ponad 70%), a najmniej w motelach (o 55%) i zakładach uzdrowiskowych (o 50%).
Sprawdziliśmy jak na ponowne otwarcie przygotowały się hotele z którymi współpracujemy.
Magiczny Zakątek Hotel i restauracja
Aneta Stania Tkaczyk, manager obiektu - okres kiedy nasz hotel był zamknięty wykorzystaliśmy na działania, na które nie było czasu podczas normalnej pracy. Przeprowadziliśmy remont i stworzyliśmy nowe oferty. Ponieważ organizujemy bardzo dużą ilość przyjęć, nigdy nie było dobrego momentu na wymianę trawnika. Teraz udało się to zrobić. Mamy kilka nowych pomysłów, myślimy, że spodobają się naszym gościom. Już w czerwcu nasi goście będą mogli odpocząć na ławce nad stawem i rozkoszować się pięknymi widokami w naszym ogrodzie w nowej strefie chillout z zapleczem gastronomicznym. W planie mamy organizację rodzinnych pikników z zabawami dla najmłodszych. Będzie można delektować się pysznymi rzemieślniczymi lodami, daniami i pizzą z pieca chlebowego. Dzięki temu, że wszystko to będzie na świeżym powietrzu goście będą mogli w bezpieczny sposób spędzić czas w gronie najbliższych. Przygotowujemy również miejsca do wypoczynku przy samych stawach , tak żeby było dużo miejsca i goście nie musieli mieć ze sobą zbyt bliskiego kontaktu. Myślimy też o organizacji w wakacje czasu dla dzieci. Mamy wiele możliwości, np. łowienie rybek w naszych stawach, zabawy z animatorem czy organizacja urodzin . W tym czasie rodzice będą mogli w spokoju odpocząć na leżakach, napić się kawy lub zjeść coś pysznego. Przeniesiemy tam pewnie też cześć imprez, wiele osób w tych czasach będzie chciało zorganizować je na powietrzu, mamy już wszyscy dość zamknięcia w domach. Jesteśmy w trakcie realizacji projektu liczymy, że w pierwszej połowie czerwca będzie już pracować na pełnych obrotach. Cieszymy się, że nasi goście przekładają terminy przyjęć a nie odwołują ich. To dla nas teraz bardzo ważne.
Przygotowaliśmy też wytyczne dla naszych pracowników jak i dla gości, aby po powrocie do nas czuli się bezpiecznie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wiele osób indywidualnych będzie starało się ograniczyć korzystanie z hoteli. Jesteśmy jednak przyjemnie zaskoczeni przez naszych stałych gości z którymi mamy kontakt. Odebrałam kilka telefonów od gości biznesowych którzy dzwonili by zarezerwować pokoje zaraz po weekendzie majowym. Po rozmowie wnioskujemy, że cieszą się ze znów mogą nas odwiedzić. Na pewno wiele się zmieni, nie będziemy mogli już tak jak wcześniej ugościć naszych klientów ale zrobimy wszystko by czuli się u nas bezpiecznie. Wyzwaniem będą śniadania serwowane indywidualnie a nie jak do tej pory w bufecie. Zastanawiamy się jak przygotować posiłki by każdego zadowolić. Bo bufet dawał możliwość wyboru. Planujemy też bezdotykowe systemy do dezynfekcji i dostęp do maseczek dla gości.
Hotel Court Wellness & SPA
Jolanta Bandurowska, właściciel obiektu - jesteśmy w trakcie wprowadzania dodatkowych systemów bezpieczeństwa epidemiologicznego i zwiększyliśmy reżim sanitarny w pokojach hotelowych oraz miejscach ogólnodostępnych. Stosujemy środki czystości posiadające atesty sanitarne. Wprowadziliśmy systemy informujące (plakaty, broszury) o systematycznym myciu i odkażaniu rąk oraz noszeniu maseczek. W każdym pokoju są zabezpieczenia w postaci środków dezynfekcyjnych. Pracownicy będą informować naszych gości o możliwości zamówienia posiłku do pokoju aby zmniejszyć ryzyko kontaktów z innym gośćmi. Jeżeli chodzi o sprzątanie pokoi, to każdorazowo po wymeldowaniu gości, pokoje są dezynfekowane oraz ozonowane. Najważniejsze aby goście czuli się bezpiecznie i komfortowo. Śniadania są serwowane w formie room service by zmniejszyć ryzyko ewentualnego kontaktu z innymi gośćmi lub serwujemy je po wcześniejszym uzgodnieniu godziny, aby zapewnić dystans z innymi gośćmi. Stosujemy jednorazowe serwetki ochrony osobistej w restauracji hotelowej. Pracownicy pracują w maseczkach ochronnych i zachowują wymagany dystans. Wszystkie działania zmierzają do zdrowia i bezpieczeństwa naszych gości oraz naszych pracowników
Tak hotel Dębowe Wzgórze będzie wyglądał po zakończeniu przebudowy
Hotel Dębowe Wzgórze Wellness&Spa
Agnieszka Żurakowska, właścicielka obiektu – czas, który teraz przeżywamy, zapewne przejdzie do historii nie tylko Naszego hotelu ale całego świata. Jak sami Państwo wiecie z dniem 16 marca ograniczono znacząco możliwości działalności hotelowej, tak jak większość hoteli w Polsce zamknęliśmy swój obiekt w trosce o Naszych współpracowników i samych siebie. Czas ten równocześnie wykorzystaliśmy aby się odrodzić na nowo. Jest to trudny okres, pełen obaw o dalsze Nasze losy funkcjonowania i ekonomiczną egzystencję, ale nie tracimy wiary w lepsze jutro, które pozwoli zaprezentować Państwu nową odsłonę DĘBOWEGO WZGÓRZA w Pokrzywnej, licząc na to, że Wy nie pozwolicie abyśmy zaniechali dalszej Naszej działalności. W tym jakże złym czasie dla wszystkich realizowaliśmy już wcześniej rozpoczętą inwestycję, którą od kilku miesięcy planowaliśmy i kontynuujemy (przy pomocy wsparcia Unijnego i kredytowego). Mamy nadzieję również, że będziecie Państwo o Nas pamiętać przy wyborze najbliższych wyjazdów, organizacji spotkań firmowych, konferencji oraz przyjęć okolicznościowych.
Mimo, iż odmrażanie gospodarki rozpoczęło się już i w pierwszym etapie mówi się o otwarciu hoteli, to z Naszej strony uważamy, że mimo wszystko jest to nie możliwe, bo jak tu funkcjonować bez restauracji, serwowania pysznych posiłków i korzystania ze strefy SPA . Są to nieodłączne atuty Naszego hotelu i oferowanych w nim atrakcji. Z naszej strony planujemy otworzyć obiekt wtedy gdy w pełni będziemy mogli zapewnić Państwu komfort korzystania z Naszych usług. Komfort w dzisiejszych czasach to również bezpieczeństwo sanitarne. Szacujemy, że będzie to na przełomie maja/czerwca. W ramach tych działań planujemy zainstalować punkty dezynfekcji w ogólnodostępnych miejscach, wyposażyć pokoje w płyny dezynfekcyjne, a pozostała powierzchnia w wyniku bieżących procedur sprzątania będzie na bieżąco odkażana i dezynfekowana. W chwili obecnej odświeżyliśmy i zdezynfekowaliśmy wszystkie pokoje, zainstalowaliśmy nowe odbiorniki telewizyjne z szerszą oferta programową, dobudowaliśmy nową salę konferencyjną w wieloma dogodnościami i powierzchnię restauracyjną. Powstanie również nowy pokój zabaw dla dzieci z przestrzenią wspólnych spotkań dla dorosłych. Wymieniliśmy niektóre działania które podjęliśmy w trakcie tej jakże niekomfortowej sytuacji podejmując duże ryzyko. Jeżeli jesteście ciekawi jak zmieniliśmy się dla Państwa to od czerwca zapraszamy do przyjazdów i zweryfikowania co tak naprawdę zrobiliśmy właśnie dla Państwa. Liczymy na Waszą obecność oraz na to, że będziecie pamiętać o Nas podczas swoich planów na zagospodarowanie wolnego czasu. Pozdrawiamy z Pokrzywnej i czekamy na Was z niecierpliwością.
Hotel Hugo Business&Spa***
Damian Knapik, dyrektor Hotelu - obecny czas jest trudny dla wielu z nas. Bardzo chcielibyśmy, aby nasi Goście jak najszybciej mogli skorzystać z całej gamy naszej oferty – w Hotelu Hugo mamy przecież piękne Spa, basen, sauny, a hotelowa Restauracja, tak doceniana przez naszych Gości, z niecierpliwością czeka z odsłoną nowej karty menu.
Pierwsze dwa tygodnie od nakazu zamknięcia wykorzystaliśmy na złapanie oddechu, jak również włączyliśmy się w akcję charytatywną Fundacji „Super My” na rzecz szpitala jednoimiennego w Koźlu. Następnie przygotowywaliśmy obiekt na ogromne wyzwanie, jakim jest „Hotel dla Medyka”. Aktualnie we współpracy z MOPS w Kędzierzynie-Koźlu prowadzimy inicjatywę #PosiłekDlaSamotnegoSeniora.
Dla nas „Hotel dla Medyka” jest nadzwyczajnym przedsięwzięciem, które wymaga od nas pełnej gotowości i zastosowania wielu procedur i zasad, które chcemy wykorzystać również dla zapewnienia bezpieczeństwa naszych Gości. Mimo tego, że nasz obiekt od zawsze pracował w dużym reżimie sanitarnym to obecnie wdrożone zasady są zintensyfikowane i wymagają zmiany specyfiki pracy naszego personelu i dodatkowych procedur.
Myślę, że dzięki temu doświadczeniu mamy do perfekcji opanowane właśnie wzajemne dbanie o bezpieczeństwo w czasach pandemii, zarówno bezpieczeństwo Gości jak i Naszych pracowników. Wszystko oczywiście z zachowanie zdrowego rozsądku.
Gdy pojawią się pierwsi Goście będziemy mogli się nimi zaopiekować równie troskliwie i profesjonalnie jak medykami.
Bardzo ważne jest również dla Nas, że naszych Gości będą witać te same uśmiechnięte twarze naszych pracowników co przed pandemią (tyle, że w maseczkach i przyłbicy) ponieważ cały #hugoteam wraca w nieuszczuplonym składzie i to jest Nasz mały-wielki sukces!
Napisz komentarz
Komentarze