By nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami, w placówkach zakładu udostępniono skrzynki z wyraźnym oznaczeniem, w których można zostawić dokumenty i wnioski. Takie kroki mają zapewnić maksymalne bezpieczeństwo klientom i pracownikom zakładu. Mieszkańców regionu odwiedzających placówki ZUS prosi się, by stosowali się do sugestii pracowników sal obsługi klientów oraz respektowali oznakowania wytyczające „strefy bezpieczne”.
W dwa najbliższe poniedziałki, tj. 16 i 23 marca, obsługa klientów we wszystkich placówkach ZUS w województwie opolskim będzie skrócona z godz. 18.00 do godz. 15.00.
W Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (tel. 225601600) uruchomiono specjalne linie tematyczne dla osób, które potrzebują informacji na temat:
- zasiłku opiekuńczego i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
- ulgi i umorzenia oraz zawieszenia działalności - po uzyskaniu połączenia z infolinią ZUS – na klawiaturze numerycznej telefonu należy wybrać 0 – połączenie z konsultantem, a następnie 7 - ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności.
- w innych sprawach - tak jak dotychczas – po wybraniu 0 (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:
1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,
2 - Renty i emerytury,
3 - Zasiłki,
4 - Informacje dla ubezpieczonych,
5 - Informacje dla płatników.
Napisz komentarz
Komentarze