W celu uzyskania niezbędnych informacji w zakresie rejestracji pojazdów w pierwszej kolejności należy kontaktować się telefoniczny pod numerami: 774052735, 774052737, 774052756 lub 774052763.
Informacje na tematy związane z wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami można uzyskać pod numerem telefonu 774052736.
Sprawy związane z transportem drogowym i inne pod numerem telefonu 774052759.
Wizyty w wydziale należy ograniczyć do minimum. Przebywanie na korytarzu większej liczby osób oczekujących w kolejce powoduje potencjalnie większe zagrożenie związane z ewentualnym rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
Sprawy związane ze zgłoszeniem nabycia lub zbycia pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni można przesłać drogą pocztową, a także załatwić elektronicznie. Aby dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną, należy przygotować:
* dane pojazdu, którego nabycie lub zbycie chcecie zgłosić (markę, typ - jeśli jest, model, numer VIN, dotychczasowy numer rejestracyjny) - znajdziecie je np. w dowodzie rejestracyjnym, umowie kupna-sprzedaży lub na fakturze VAT,
* dane zbywcy lub nabywcy pojazdu,
* skan lub zdjęcie dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu, np. umowy kupna-sprzedaży pojazdu lub umowę darowizny pojazdu.
Następnym krokiem jest zalogowanie się przy pomocy profilu zaufanego na stronie www.gov.pl. Po zalogowaniu należy wybierać sekcję „usługi dla obywatela” (w pasku z lewej strony), a w niej kategorię „kierowcy i pojazdy” (trzecia od góry). Po rozwinięciu się spisu e-usług wybrać i kliknąć w „zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu”, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online). I teraz najważniejsze kliknięcie – w przycisk „wyślij zgłoszenie”. Tutaj należy wybrać cel zgłoszenia: zbycie lub nabycie pojazdu. Trzeba będzie wpisać dane pojazdu i dołączyć skan dokumentu, który potwierdza zbycie lub nabycie pojazdu.
Kolejne kroki to sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie danych i podanie danych zbywcy/nabywcy pojazdu. Konieczne będzie też zaadresowanie formularza zgłoszenia. Zgłoszenie powinno trafić do wydziału komunikacji urzędu, pod który podlega właściciel pojazdu ze względu na miejsce zamieszkania. Może to być: starostwo powiatowe, urząd miasta – jeśli pojazd jest zarejestrowany w mieście na prawach powiatu, urząd dzielnicy – jeśli pojazd jest zarejestrowany w Warszawie.
Po sprawdzeniu formularza zawiadomienia, trzeba podpisać go profilem zaufanymi i wysłać. Wyświetli się komunikat, że zawiadomienie zostało wysłane. Na skrzynkę na koncie Mój Gov nadejdzie urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
Uwaga! To jedyny dokument potwierdzający złożenie zawiadomienia.
Napisz komentarz
Komentarze