Reklama
czwartek, 27 marca 2025 08:44
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pierwszy dzień wiosny w ciseckim przedszkolu. ZDJĘCIA

Pierwszy dzień wiosny był dla dzieci z Gminnego Przedszkola w Cisku okazją do wspólnej zabawy i integracji.
Pierwszy dzień wiosny w ciseckim przedszkolu. ZDJĘCIA

Źródło: Gminne Przedszkole w Cisku

W tym roku dzieci przygotowały kolorowe, kwiatowe opaski na głowy oraz barwne gaiki, którymi podczas spaceru z Marzanną ozdabiały przydrożne klomby i żywopłoty. Starszaki wręczały przechodniom własnoręcznie wykonane papierowe kwiaty.

Reklama

Spacerowi towarzyszyła muzyka, śpiew i dziecięce okrzyki radości. Mali uczestnicy grali na instrumentach i skandowali wiosenne hasła.

Po powrocie na teren przedszkola dzieci zgromadziły się na parkingu, gdzie symbolicznie podziękowały zimie za jej pobyt i zaprosiły wiosnę do objęcia panowania. Wiosna, jak się okazało, czekała tuż obok, ukryta pod krzewami.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: DrakTreść komentarza: Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem państwa – kiepski, to zawałData dodania komentarza: 27.03.2025, 05:54Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: KotiTreść komentarza: Kiedy na linii 137 PKP dołoży drugi tor. Linia 137 może odciążyć przewóz towarowy na linii 275 ( E30) Katowice - Wrocław - LegnicaData dodania komentarza: 27.03.2025, 05:52Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: DeraTreść komentarza: Po ukończeniu budowy Magistrali Podsudeckiej rozpoczęła się budowa linii lokalnych, które wyprowadzono od stacji Magistrali Podsudeckiej. Do najważniejszych linii lokalnych warto zaliczyć między innymi linie: z Jawora do Malczyc, z Jawora do Marciszowa, ze Świdnicy do Kobierzyc i dalej do Wrocławia, z Dzierżoniowa do Pieszyc i Bielawy, z Piławy Górnej do Kobierzyc i dalej do Wrocławia, z Ząbkowic Śląskich do węzła kolejowego w Ciepłowodach, z Ząbkowic Śląskich do Srebrnej Góry, z Kamieńca Ząbkowickiego do Złotego Stoku, z Otmuchowa do Przeworna, z Otmuchowa do Dziewiętlic i dalej do granicy państwowej, z Nysy do Opola, z Prudnika do Gogolina, z Koźla do Baborowa. Do chwili obecnej tylko kilka z tych bocznych linii klejowych nie zostało rozebranych, a jedynie na liniach Nysa-Opole oraz Nowy Świętów-Głuchołazy prowadzi się ruch pasażerski. W zestawieniu linii pominęliśmy linie Brzeg-Nysa, Wrocław-Kłodzko, czy Wrocław-Wałbrzych, które tak, jak Magistrala Podsudecka były liniami znaczenia państwowego i historycznie nigdy nie były one liniami bocznymi lub znaczenia marginalnego.Data dodania komentarza: 27.03.2025, 05:43Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: HalaTreść komentarza: Biała Księga Transportu Transport wodny W marcu 2011 r. Komisja Europejska zaaprobowała do wdrożenia strategię (Transport 2050) konkurencyjnego systemu transportu, który zwiększy mobilność, usunie główne bariery w kluczowych obszarach i spowoduje wzrost zatrudnienia. W tym samym czasie padły propozycje, aby - do roku 2050 - znacznie ograniczyć zależność Europy od importu ropy i zredukować emisję dwutlenku węgla w transporcie o 60%. Stąd w białej księdze transportu pojawił się podtytuł: "W kierunku konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu   Biała Księga Transportu formułuje 10 strategicznych celów. Poniżej przedstawione zostały cztery z nich, będące głównym celem projektu TRANSFORUM: Cel nr 1: Zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r.; eliminacja ich z miast do 2050 r.; osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030r. (cel 1 projektu);  Cel nr 3: Do 2030 r. 30 % drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50 % tego typu transportu. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało odpowiedniej infrastruktury (cel 2 projektu).  Cel nr 4: Ukończenie szybkiej europejskiej sieci kolejowej do 2050 r. Trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. oraz zachowanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich. Do 2050 r. większa część ruchu pasażerskiego na średnie odległości powinna odbywać się koleją (cel 3 projektu). Cel nr 8: Do 2020 r. ustanowienie ram europejskiego systemu informacji, zarządzania i płatności w zakresie transportu multimodalnego (cel 4 projektu). ikolej pl wydarzenia biala-ksiega-transport-w-roku-2050Data dodania komentarza: 27.03.2025, 05:33Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: MarcinTreść komentarza: Szczególnie powiaty są do likwidacji, odpowiadają np. za drogi i niektóre szpitale, a ich stan jest taki jak każdy widzi. Potrzebna jest reforma żeby zaczęli zarządzać kompetentni ludzie, a armia urzędników poszła do normalnych prac, gdzie nie udaje się pracy. Powiaty to najlepszy przykład tego od czego należy zacząć reformę samorządów i machiny urzędniczej w Polsce.Data dodania komentarza: 26.03.2025, 23:10Źródło komentarza: XI Sesja Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: pozamiatane...Data dodania komentarza: 26.03.2025, 22:51Źródło komentarza: Bogdanka LUK Lublin kontra ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Analiza przed play-off
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 7°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 12 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna