Dostawy obejmujące ładunki o masie do 380 ton i długości powyżej 30 m, odbywają się zestawami śródlądowymi pchanymi (pchacz + barka pchana) na trasie z portu Szczecin do portu zakładowego Grupy Azoty Kędzierzyn. Przedsięwzięcie potrwa do czerwca tego roku.
Poniżej relacja wideo z transportu generatora - jednego z większych i ważniejszych - zaraz po turbinie - elementów przyszłej elektrowni. Nabrzeże zakładowe zlokalizowane na końcu Kanału Kędzierzyńskiego oraz istniejąca infrastruktura drogowa Grupy Azoty Kędzierzyn stwarza najdogodniejsze możliwości spedycyjne dostaw ładunków ponadgabarytowych i ciężkich w ramach wspomnianego projektu.
Na filmie zarejestrowano trasę odcinkiem Kanału Gliwickiego od Śluzy Kłodnica do Śluzy Nowa Wieś i następnie przez Kanał Kędzierzyński do nabrzeża portowego w Grupie Azoty Kędzierzyn.
Fragment ten jest częścią tzw. Odrzańskiej Drogi Wodnej, która ma początek przy ujściu rzeki Opawy do Odry, a kończy się przy ujściu do Zalewu Szczecińskiego, stamtąd ma bezpośrednie połączenie z Bałtykiem poprzez Port Szczecin-Świnoujście.
Realizacja: Łukasz Apostel
Napisz komentarz
Komentarze