Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 06:49
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Relacja z transportu 380-tonowego giganta. FILM

Na terenie spółki Grupa Azoty Kędzierzyn firma Best Logistics realizuje cykl dostaw maszyn i urządzeń na budowę nowego bloku gazowego w Elektrowni Rybnik, czyli największego tego typu bloku w Polsce (o mocy elektrycznej 882,9 MW), który ma rozpocząć pracę w 2027 roku.
  • Źródło: Grupa Azoty Kędzierzyn
Relacja z transportu 380-tonowego giganta. FILM
Dostawy zestawami śródlądowymi pchanymi (pchacz + barka pchana) w ramach współpracy Spółki Grupa Azoty Kędzierzyn z firmą BestLogistics obejmują ładunki ponadnormatywne urządzeń do budowy nowego bloku gazowego Elektrowni Rybnik i odbywają się żeglugowym szlakiem śródlądowym do portu zakładowego Grupy Azoty Kędzierzyn

Dostawy obejmujące ładunki o masie do 380 ton i długości powyżej 30 m, odbywają się zestawami śródlądowymi pchanymi (pchacz + barka pchana) na trasie z portu Szczecin do portu zakładowego Grupy Azoty Kędzierzyn. Przedsięwzięcie potrwa do czerwca tego roku.

Poniżej relacja wideo z transportu generatora - jednego z większych i ważniejszych - zaraz po turbinie - elementów przyszłej elektrowni. Nabrzeże zakładowe zlokalizowane na końcu Kanału Kędzierzyńskiego oraz istniejąca infrastruktura drogowa Grupy Azoty Kędzierzyn stwarza najdogodniejsze możliwości spedycyjne dostaw ładunków ponadgabarytowych i ciężkich w ramach wspomnianego projektu.

Na filmie zarejestrowano trasę odcinkiem Kanału Gliwickiego od Śluzy Kłodnica do Śluzy Nowa Wieś i następnie przez Kanał Kędzierzyński do nabrzeża portowego w Grupie Azoty Kędzierzyn.

Fragment ten jest częścią tzw. Odrzańskiej Drogi Wodnej, która ma początek przy ujściu rzeki Opawy do Odry, a kończy się przy ujściu do Zalewu Szczecińskiego, stamtąd ma bezpośrednie połączenie z Bałtykiem poprzez Port Szczecin-Świnoujście.

Realizacja: Łukasz Apostel


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna