Jedna z przeprowadzonych kontroli ujawniła szereg nieprawidłowości w postaci rażących naruszeń norm czasu jazdy, przerw, odpoczynków oraz obsługi tachografu (jazda bez prawidłowej karty). Stwierdzono 23 naruszenia wobec przewoźnika, a na kierującego nałożono 15 mandatów karnych.
Kolejne przeprowadzone kontrole wykazały obfite wycieki substancji oleistej z okolic komory silnika napędowego pojazdu, zakwalifikowane jako usterka niebezpieczna, stwarzająca bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa drogowego oraz naruszająca wymagania ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym dalsze użytkowanie pojazdu w ruchu drogowym.
Ostatnia z przeprowadzonych kontroli, dotycząca autokaru na linii regularnej z Ukrainy do Czech, ujawniła usterkę zakwalifikowaną jako niebezpieczna i stwarzająca bezpośrednie zagrożenie w ruchu drogowym. Jedna z opon była tak zużyta, że wskaźnik granicznego zużycia opony był niewidoczny. Dodatkowo zakwestionowano oświetlenie przednie autokaru – w lampach zastosowano niehomologowane źródła światła.
We wszystkich przypadkach kierującym zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia nieprawidłowości. Zatrzymano dowody rejestracyjne i pobrano stosowne kaucje na poczet przyszłych, ewentualnych kar administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających.
Napisz komentarz
Komentarze