Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:13
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kędzierzyn-Koźle - Nysa: Komunikacja zastępcza co najmniej do czerwca

Braki taborowe opolskiego zakładu Polregio skutkują trwałym zawieszeniem jednego z pociągów na trasie Kędzierzyn-Koźle – Nysa. Odczuwalne od wielu miesięcy utrudnienia potrwają jeszcze przynajmniej pół roku - informuje portal Rynek Kolejowy.
  • Źródło: Rynek Kolejowy
Kędzierzyn-Koźle - Nysa: Komunikacja zastępcza co najmniej do czerwca

Problemy występują także na innych odcinkach, bo przewoźnik nie ma żadnych rezerwowych pojazdów spalinowych.

O trudnej sytuacji pasażerów korzystających z wybranych połączeń regionalnych na Opolszczyźnie, portal Rynek Kolejowy informuje już od wielu miesięcy. Realizujące na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego przewozy Polregio nie dysponują bowiem wystarczającą liczbą sprawnych jednostek spalinowych. Utrudnienia pojawiają się więc na wszystkich trasach niezelektryfikowanych, ale przede wszystkim na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Nysa.

Poprawa za kilka miesięcy 

– Opolski zakład spółki dysponuje sześcioma sprawnymi pojazdami spalinowymi, a do realizacji [rozkładu jazdy] potrzebnych jest ich dziewięć – potwierdza Sylwia Jaeschke, rzecznik prasowy zakładu Polregio. Uwzględniła ona przy tym niezbędną rezerwę. Aktualna sytuacja oznacza więc, że operator nie dysponuje ani jednym rezerwowym spalinowym zespołem trakcyjnym i każda awaria, a także każdy planowy przegląd któregoś z pojazdów oznacza odwołanie wybranych kursów. Przewoźnik zapewnia, że zawieszane są wówczas połączenia cechujące się najniższą frekwencją. 

Należy przy tym zauważyć, że sytuacja taborowa i tak uległa już pewnej poprawie, bo w pierwszej połowie stycznia ilostan czynnych jednostek spalinowych ograniczał się nawet do czterech sztuk.W najbliższym czasie nie nastąpi jednak przełom. Nasza rozmówczyni przewiduje bowiem, że do dalszej poprawy dojdzie dopiero między drugim a trzecim kwartałem tego roku. Jak na razie w ostatnich dniach liczba odwołanych kursów miała według zapewnień Polregio spaść. Każdorazowo udaje się też zapewnić podróżnym autobusową komunikację zastępczą. 

Dojedziesz autobusem

Jedną z tras, na której problemy przewoźnika są odczuwalne najmocniej, jest linia 137 Katowice – Legnica na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Nysa. – Od 2 września 2024 r. jeden pociąg realizowany jest zastępczą komunikacją autobusową – usłyszeliśmy w PR Opole. Ma ona zostać utrzymana aż do 27 czerwca bieżącego roku. – Za pociąg nr 64622 relacji Nysa – Kędzierzyn-Koźle uruchamiane są dwa autokary – uzupełnia przedstawicielka spółki. 

Informacje o dodatkowych ograniczeniach mają być publikowane na stronie przewoźnika na bieżąco. Odwołanie kursu z Nysy do Kędzierzyna-Koźla nie jest związane z jakimikolwiek pracami infrastrukturalnymi. – W najbliższych miesiącach nie planujemy prac na tym odcinku, które mogłyby wpłynąć na zmiany w rozkładzie jazdy – podkreśla Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Cała Prawda 23.01.2025 15:25
Ale wstyd i dziadostwo. Ciekawe czy też nie mają taboru na linii Opole-Nysa, Opole-Kluczbork ?

rez 24.01.2025 10:17
Dobre pytanie.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna