Inwestycja, wyceniona na 21 milionów złotych, otrzymała dofinansowanie w wysokości 12,6 miliona złotych z Funduszy Europejskich dla Opolskiego (FEO 2021-2027). Ma ona kluczowe znaczenie dla powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego, jako kolejny etap modernizacji tej strategicznej trasy.
Rozbudowa DW 408 obejmuje m.in. budowę ciągu pieszo-rowerowego, chodników, zatok autobusowych, peronów przystankowych, przebudowę skrzyżowań oraz renowację rowów przydrożnych. Dodatkowo, zaplanowane są prace związane z modernizacją odwodnienia i kanalizacji deszczowej, a także zagospodarowanie zieleni i przebudowa zjazdów publicznych oraz indywidualnych. Inwestycja ta ma na celu nie tylko poprawę infrastruktury, ale także podniesienie bezpieczeństwa oraz komfortu podróżujących.
W przetargu na realizację projektu złożono sześć ofert. Najwyższą kwotę, wynoszącą 16.211.170,65 zł brutto, przedstawiło Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "LARIX" Sp. z o.o. z Lublińca, natomiast najniższą, opiewającą na 14.429.611,53 zł brutto, firma "DROG-BUD" Sp. z o.o. z Częstochowy. Pozostałe oferty złożyli: Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów S.A. z Gliwic (15.950.893,61 zł brutto), EUROVIA POLSKA S.A. z Bielan Wrocławskich (15.368.053,18 zł brutto), ADAC-LEWAR Sp. z o.o. z Przystajni (14.513.756,58 zł brutto) oraz TRANSKOM BIAŁDYGA Sp. z o.o. z Jaryszowa (14.489.400,00 zł brutto). Wszystkie propozycje uwzględniają 7-letni okres gwarancji na wykonane prace.
Po ogłoszeniu przetargu na realizację projektu, oferenci zostali poproszeni o dodatkowe wyjaśnienia, które zostały dostarczone. 11 października ogłoszono wykonawcę zadania - "DROG-BUD" z Częstochowy.
Inwestycja wpisuje się w długofalowy plan modernizacji trasy, która ma duże znaczenie dla regionu. Wcześniejsze prace Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu obejmowały odcinki w Ortowicach, Starym Koźlu oraz na granicy Kędzierzyna-Koźla i Brzeziec. Celem tych inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze, a także poprawa jakości infrastruktury komunikacyjnej, co ma bezpośredni wpływ na komfort użytkowników tej kluczowej arterii.
Napisz komentarz
Komentarze