Lokalny biznes najbardziej korzysta na pozycjonowaniu stron. Wystarczy spojrzeć w statystyki:
86% wszelkiego rodzaju zamówień towarów oraz usług konsumenci rozpoczynają od wyszukiwania w internecie.
97,5% użytkowników odwiedza tylko i wyłączne witryny prezentowane na pierwszej stronie rankingu Google.
78% wyszukiwań lokalnych skutkuje osobistą wizytą potencjalnego klienta w stacjonarnym sklepie lub punkcie usługowym przynajmniej jednej z firm odnalezionych wcześniej w sieci.
94,2% polskich internautów, czyli ponad 26,5 miliona osób, korzysta z wyszukiwarki Google przynajmniej raz w miesiącu. Średni czas spędzany w serwisie przez jednego użytkownika wynosi niespełna 30 minut na dobę.
Powyższe liczby, które podajemy dzięki uprzejmości agencji marketingu internetowego AFTERWEB https://afterweb.pl/, wyraźnie pokazują, że pozycjonowanie stron zapewnia największe możliwości dotarcia do przyszłych klientów. I to w optymalnym momencie – kiedy przedstawiciele grupy docelowej sami uznają, że pora rozejrzeć się za potrzebnym produktem, lokalem usługowym w najbliższej okolicy czy fachowcem.
Nie wszystkie techniki pozycjonowania są pochwalane przez Google. Uważaj, żeby nie dostać kary!
Perspektywy ogromnych zysków – przykładowo 70% wzrostu sprzedaży na przestrzeni kilku miesięcy po starcie kampanii SEO – sprawiają, że wielu przedsiębiorców próbuje sztucznie manipulować wynikami wyszukiwania. Wykorzystywanie różnych luk w algorytmach teoretycznie pozwala mocno poprawić notowania w Google'u, jednak to strategia mało przyszłościowa. Boty coraz lepiej rozpoznają tzw. metody Black Hat SEO, a witryny zbudowane niezgodnie z zaleceniami amerykańskiego potentata muszą liczyć się dotkliwymi konsekwencjami. W takich miastach jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Wrocław czy Warszawa https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/warszawa/ obniżenie pozycji w wyszukiwarce lub całkowite usunięcie firmowej strony z SERP może być początkiem końca. Zamknięcie sposobności pozyskiwania klientów/odbiorców przez Google szybko przyniesie poważne problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Dlatego w pozycjonowaniu bardziej opłaca się korzystać z pomocy doświadczonych, renomowanych specjalistów, niż kierować się najniższą ceną.
Napisz komentarz
Komentarze