Reklama
piątek, 22 listopada 2024 04:43
Reklama
Reklama
Reklama

Mieszkanka Kędzierzyna-Koźla oszukana metodą "na kwaterę"

Planując zasłużony wypoczynek, trzeba również chronić się przed oszustami, a ci nie próżnują. Uważajmy na nieprawdziwe oferty i "super okazje", które mogą okazać się bardzo kosztowne.
  • Źródło: Policja
Mieszkanka Kędzierzyna-Koźla oszukana metodą "na kwaterę"
Zdj. ilustracyjne

Autor: W, pexels

Takie oszustwo polega na umieszczaniu w Internecie na spreparowanych stronach internetowych: fałszywych ogłoszeń o miejscach noclegowych w atrakcyjnych lub zaniżonych cenach, kuszących znakomitą lokalizacją, zdjęciami wspaniałych apartamentów i domów wakacyjnych. Oszuści mogą podszywać się także pod właścicieli istniejących nieruchomości, próbując wyłudzić zaliczki za rezerwację miejsc noclegowych.

Wiele osób dopiero planuje swój letni wypoczynek i szuka miejsc noclegowych. Ogłoszeń o wolnych pokojach czy domkach w internecie jest bardzo dużo. Niestety, coraz więcej pojawia się również nieprawdziwych ofert wystawianych przez oszustów.

Policjanci ostrzegają przed rezerwacją noclegów z niesprawdzonych stron internetowych, ponieważ może się okazać, że takie kwatery nie istnieją.

Do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się mieszkanka naszego miasta, która została oszukana podczas rezerwacji noclegu za pośrednictwem strony internetowej.

Kobieta w maju bieżącego roku zarezerwowała apartament w Międzyzdrojach za pomocą portalu oferującego wynajem wakacyjnych kwater. Wcześniej – korzystając z czatu dostępnego na stronie – skontaktowała się z oferentem oraz prowadziła z nim rozmowy telefoniczne. Rzekomy właściciel obiektu zaproponował jej zniżkę po wpłacie całej kwoty na konto bankowe. Pokrzywdzona wpłaciła na wskazany przez niego rachunek 1400 zł, dostając na e-maila potwierdzenie rezerwacji noclegu.

Gdy zbliżał się termin wyjazdu, kobieta chciała wejść na stronę, na której rezerwowała apartament. Wówczas okazało się, że strona już nie istnieje. Mężczyzna, który oferował noclegi, nie odbierał telefonu oraz nie odpisywał na e-maile. Pokrzywdzona znalazła w Internecie wpisy osób, które również maiły zostać oszukane przez tego samego oferenta.

Oto kilka kluczowych wskazówek, które mogą pomóc w uniknięciu tego rodzaju oszustw:

  • Sprawdzaj autentyczność ofert: Upewnij się, że oferta pochodzi z wiarygodnej strony internetowej. Sprawdź recenzje i opinie innych użytkowników.
  • Używaj znanych platform rezerwacyjnych: Korzystaj z renomowanych serwisów rezerwacyjnych, które mają mechanizmy ochrony klientów.
  • Bądź ostrożny z przedpłatami: Unikaj płacenia z góry pełnej kwoty za nocleg. Jeśli jest to możliwe, zapłać tylko zaliczkę i resztę po przyjeździe na miejsce.
  • Weryfikuj właściciela: Skontaktuj się bezpośrednio z właścicielem lub zarządcą nieruchomości. Zadawaj pytania dotyczące obiektu i szczegółów rezerwacji.
  • Unikaj podejrzanych ofert: Jeśli oferta wydaje się zbyt dobra, aby była prawdziwa, prawdopodobnie jest to oszustwo. Porównaj ceny z innymi ofertami w tej samej lokalizacji.
  • Zgłaszaj podejrzane oferty: Jeśli napotkasz podejrzaną ofertę, zgłoś ją do platformy rezerwacyjnej i odpowiednich organów ścigania.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zachowaj całą dokumentację związaną z transakcją, przelewy, e-maile, zarówno te, które wysyłaliśmy, jak i te, które otrzymaliśmy.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Klient teżTreść komentarza: Po sklepach chodzą z kurtką, płaszczem przewieszonym przez rękę. Dziewczyny z makijażem to nie zwykły szary człowiek, którego trzeba poniżać. W R. pewna grupa używa np.dezodorantów, kremów, a pan zerka na emerytki, często podejrzaneData dodania komentarza: 21.11.2024, 23:22Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: Basia 84Treść komentarza: Lidl to porażka. Ostatnio często się reklamują w złym świetle - bardzo negatywnie to klienci odbiorą. W Biedrze jak zapomniałam, to Pani ekspedientka mnie poprosiła o płatność. Chciała zapłacić, ale wróciłam oddać wózek, więc mnie zaczepiła o płatność. Można po ludzku, albo po chamsku. Lidl zachował się jak cham. Na miejscu tego klienta, ostatni raz by mnie widzieli w tym sklepie.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:29Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: To nie miałcz tylko leć oddać kaskę do caritasu oraz ojcu Tadeo z Torunia... mocherze.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 21:39Źródło komentarza: I Ty możesz wspomóc kłodnickie hospicjum św. Anny. Weź udział w wyjątkowym koncercieAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Co za wstyd ! Brak zdrowego rozsądku tym pseudo ochroniarzom. A za tą interwencję zgodnie z przepisami (Kodeks Wykroczeń, osoby, które w sposób nieodpowiedzialny i nieuzasadniony wzywają Policję popełniają wykroczenie zagrożone karą aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1500 zł.) policja powinna ukarać tych którzy ją wezwali ! Wstyd !Data dodania komentarza: 21.11.2024, 21:36Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: DianaTreść komentarza: Brakuje tylko schodów i piór ...Data dodania komentarza: 21.11.2024, 21:25Źródło komentarza: Dzień Pracownika Socjalnego – święto ludzi wielkiego sercaAutor komentarza: BożenaTreść komentarza: Jedna z pań chyba zapomniała gdzie pracuje, taka mini nie wypada...Data dodania komentarza: 21.11.2024, 18:33Źródło komentarza: „Jesienne Spotkanie Literackie” - poezja, literatura i sztuka w klimatycznej odsłonie. ZDJĘCIA
Reklama
słabe opady śniegu

Temperatura: 0°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 995 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna