Wydarzenie miało miejsce w Hali Widowiskowo-Sportowej w Mysłowicach. Reprezentanci placówki z Większyc - jako jednej z 320 szkół z całej Polski wybranych do udziału w tym projekcie - otrzymali zestaw klocków do budowy robotów oraz matę edukacyjną do programowania.
Zadaniem drużyn było zaprojektowanie, skonstruowanie i zaprogramowanie robotów niezbędnych do wykonywania misji na macie turniejowej, a także wykonywanie zadań z zakresu programowania i budowa pojazdu do udziału w wyścigu.
Drużyna z Większyc odniosła znaczący sukces, zajmując I i II miejsce w konkurencjach "wyścig" i "programowanie". Opiekunem drużyny jest Anna Chałupińska, nauczyciel zajęć dodatkowych z podstaw kodowania i robotyki.
Turniej opierał się na założeniach idei STEAM. Efekty, jakie osiągnęli uczniowie, przygotowując się do zawodów, obejmują rozwój kluczowych kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja. Wszyscy zaangażowani w turniej zanurzyli się w fascynujący świat robotyki i nowoczesnych technologii, aktywnie rozwiązując wyzwania i rozwijając swoje pasje oraz talenty poprzez zabawę.
- Już od przedszkola w naszej placówce dzieci uczą się podstaw kodowania poprzez różnorodne zabawowe formy, nie korzystając bezpośrednio z komputerów. Placówka wykorzystuje różnego rodzaju roboty edukacyjne, zakupione specjalnie dla przedszkola - mówi Aleksandra Wrazidło , dyrektor ZSP w Większycach. - Natomiast w szkole dzieci uczęszczają na dodatkowe zajęcia z podstaw kodowania i robotyki, prowadzone przez panią Annę Chałupińską. W tym celu wykorzystywane są roboty edukacyjne oraz komputery. Dzięki tym zajęciom dzieci rozwijają logiczne, kreatywne i przestrzenne myślenie - dodaje.
Sukces dla kierowanej przez nią placówki to zatem owoc wieloletniej pracy. Miejmy nadzieję, że doświadczenie zaprocentuje w ich dalszej edukacji.
Napisz komentarz
Komentarze