Na rozbudowę wciąż czeka odcinek rozpoczynający się w Bierawie – skrzyżowanie ul. Dworcowej (DW425) z DW408, a kończący na wysokości osiedla Korzonek.
Na niczym spełzł plan zarządcy drogi, by wyłonić wykonawcę jeszcze przed zeszłorocznymi wakacjami i wbić pierwszy szpadel jesienią. Przetarg na ten priorytetowy dla naszego miasta i powiatu odcinek – na nim bowiem znajduje się główny wjazd do zakładów azotowych – unieważniono, gdyż najtańsza oferta przekraczała 14 mln zł (najdroższa opiewała na niemal 21 mln zł). Tymczasem Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu na zadanie przeznaczył 9,7 mln zł.
Kiedy w 2017 r. oficjalnie otwierano odcinek DW 408, biegnący przez Stare Koźle, marszałek Andrzej Buła ogłosił, że w latach 2018-2020 na tej drodze wojewódzkiej planowane są inwestycje na kwotę niemal 30 mln zł – przebudowane ma zostać 6,6 km nawierzchni.
– Do 2020 r. trasa ma zostać wyremontowana na odcinku od Kędzierzyna-Koźla aż do granicy województwa – zapowiadał marszałek Buła.
Harmonogram prac ZDW w Opolu obejmuje przebudowę następujących odcinków: Bierawa-Korzonek – długość 2,7 km, koszt 10,3 mln zł, lata 2018-2019; Brzeźce-Stare Koźle – długość 1,6 km, koszt 7,2 mln zł, lata 2019-2020; Ortowice-Kotlarnia-Goszyce – dwa odcinki o długości 1,1 km i 1,2 km, koszt 11,7 mln zł, lata 2019-2020.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej 8 stycznia 2019 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Opolu członek zarządu Szymon Ogłaza i dyrektor ZDW w Opolu Bartłomiej Horaczuk przedstawili plany działania na drogach wojewódzkich w roku 2019.
Z łącznego budżetu ZDW w Opolu na rok 2019, który wynosi 215 mln zł, aż 186 mln zł (w tym 166 mln z UE) wygospodarowano na inwestycje. Z tego na rozbudowę DW408 na naszym odcinku Bierawa-Korzonek (2,72 km) ponad 14,8 mln zł.
Szerzej w 2. nr. "Nowej Gazety Lokalnej", który ukaże się 15 stycznia.
Napisz komentarz
Komentarze