Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:19
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

To będzie najdroższa inwestycja w historii Kędzierzyna-Koźla. ZDJĘCIA

Rusza jedna z największych inwestycji samorządowych w historii Kędzierzyna-Koźla! Procedury związane z przekazaniem placu budowy pod łącznik do obwodnicy północnej dobiegły końca. Ciężarówki i samochody osobowe nową drogą powinny pomknąć już w połowie 2025 roku.
  • Źródło: Urząd miasta
To będzie najdroższa inwestycja w historii Kędzierzyna-Koźla. ZDJĘCIA

Zadanie to będzie jedną z najdroższych inwestycji w historii gminy i kosztować będzie około 67 milionów złotych. Łącznik będzie miał 2,7 kilometra długości z czego ponad 300 metrów stanowić będzie most pokonujący rzekę Kłodnicę i Kanał Gliwicki. Nowa droga do istniejącej już infrastruktury wepnie się za pośrednictwem dwóch rond: przy skrzyżowaniu ulic Strzeleckiej i Energetyków oraz na obwodnicy północnej. Tej ogromnej budowy podjęła się firma Trakcja S.A. z Warszawy, która już ruszyła z przygotowaniami.  Zgodnie z deklaracją wykonawcy w pierwszym etapie nastąpią prace związane z niezbędną wycinką oraz wykonaniem dróg dojazdowych do inwestycji. W kolejnych miesiącach ruszą roboty związane z budową przeprawy, a następnie samej trasy.

Łącznik do obwodnicy północnej uzupełni układ dróg skomunikowanych z autostradą A4, ułatwiając poruszanie się mieszkańcom powiatów kędzierzyńsko-kozielskiego i strzeleckiego. Pozwoli on jednak przede wszystkim wyprowadzić ruch ciężki z terenów przemysłowych omijając osiedla mieszkalne.

Inwestycja zostanie w 80% dofinansowana ze środków z budżetu państwa. Miasto pozyskało dotację w ramach programu „Mosty dla regionów”.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Oko 24 29.09.2023 05:29
A co z zwierzętami z wyciętego lasu??? Nieważne byle ktoś nabije kasę.

Mieszkaniec 28.09.2023 10:04
Nigdy nie zrozumiem inwestycji tego typu, kiedy to drogi powiatowe w granicach gminy się rozpadają, kiedy mieszkańcy nie mają jeszcze nawet dróg dojazdowych do własnych nieruchomości, kiedy w wielu miejscach nie ma nawet chodników i oznakowania, infrastruktury, sory, ale to robie dobrze biznesowi, a mieszkańcom piasek w oczy. Natomiast Pani Sabina chwali się ile to czasu poświęciła żeby dopiąć tę inwestycję... rada powiatu też porażka, na nic nigdy nie maja funduszy, ludzie lata proszą się o różne tematy i doprosić nie mogą. Przykładowo remonty wspomnianych dróg czy chodniki.

Prorok czy coś 26.09.2023 19:35
Spacerowa - nie zrobiona Zwycięstwa/Szkolna - nie zrobiona Rozgrzebcie jeszcze Energetyków/Slawiecicką i do pracy będziemy śmigłowcami chyba wlatywać. Nie daj Bóg jakaś katastrofa na terenie PP Blachownia i będziecie mieć setki ludzi na sumieniu, durnie!

Obywatelski 27.09.2023 05:54
Oj tam, jakoś to będzie. Taka dewiza przyświeca naszej władzuni.

Realista 28.09.2023 11:39
To prawie jak z wiaduktem nad rondem milenijnym!!! Zamiast najpierw zrobić łącznik Kuźniczek z Żabieńcem aby wspomóc mieszkańców miasta w dojazdach do pracy,jak padnie decyzja o budowie wiaduktu i zamknięciu na rok albo i dłużej ronda milenijnego wszyscy się obudzą z ręką w nocniku.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna