Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:16
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wniosek do NIK o przeprowadzenie kontroli sprzedaży portu

Inwestycja w kozielskim porcie to jeden z głównych tematów kampanii wyborczej w naszym regionie. Janusz Kowalski złożył wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli w tym temacie.
Wniosek do NIK o przeprowadzenie kontroli sprzedaży portu

Nie tak dawno kandydat na posła Janusz Kowalski (PiS) zorganizował konferencję przed urzędem miasta w Kędzierzynie-Koźlu, podczas której domagał się odpowiedzi na pytanie: „komu w 2017 roku Platforma Obywatelska sprzedała kozielski port?”.

- Z powszechnie dostępnego Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że właścicielem portu jest spółka zarejestrowana w Warszawie, nawet nie w Kędzierzynie-Koźlu. Swoich podatków tutaj nie płaci. Właścicielem jest tajemniczy fundusz inwestycyjny zamknięty, najprawdopodobniej na prawie szwajcarskim. Wiemy, że jest to jakaś prywatna firma, ale nie wiemy, kto za nią stoi i do kogo ona należy - argumentował Janusz Kowalski, zakładając, że to prezydent miasta powinna posiadać tę wiedzę.

Na konferencji tej pojawił się Robert Węgrzyn, który wdał się w słowny spór z rywalem do Sejmu.

- Proszę się ze swoimi pytaniami zwrócić nie do miasta, a do szefa Komisji Nadzoru Finansowego. On wie, kto jest właścicielem tej spółki, i myślę, że w bardzo krótkim czasie otrzyma pan odpowiedź na to pytanie, bo sprawa portu w Koźlu kompromituje pański rząd - nie krył oburzenia kandydat Koalicji Obywatelskiej, dodając, że port kupiła firma zarejestrowana w Polsce, która chciała tu zainwestować, ale rząd Prawa i Sprawiedliwości blokuje tę inwestycję.

Do dyskusji przed magistratem odniosła się na łamach „Nowej Gazet Lokalnej” prezydent miasta.

- Nie zamierzam temu panu, który jest kandydatem na posła, robić darmowej kampanii wyborczej. Z jego słów wywnioskowałam, że mówił coś, o czym nie ma zielonego pojęcia. Wiemy, komu sprzedaliśmy port, wszak przedstawiciel tego funduszu był nawet na naszej sesji rady miasta. Wspomniany fundusz jest przecież zarejestrowany w KNF-ie. To jest już obecnie polski fundusz, polscy inwestorzy i powinniśmy uczynić wszystko, co w naszej mocy, aby ten port powstał. Skoro ten pan deklaruje, jak wiele zamierza zrobić dla Kędzierzyna-Koźla, to ja mam do niego taki apel. Niech przekona swoich partyjnych kolegów, aby odblokowali inwestycję w kozielskim porcie, komunikując przyszłe centrum logistyczne z siecią dróg kolejowych - mówiła Sabina Nowosielska.

Więcej o sprawie przeczytacie w 37. numerze "Nowej Gazety Lokalnej" (czytaj E-WYDANIE).

Z kolei 5 października Janusz Kowalski poinformował, że dzień wcześniej złożył wniosek do NIK o przeprowadzenie kontroli sprzedaży terenów w porcie przez gminę Kędzierzyn-Koźle. Jego zdaniem jest wiele pytań dotyczących samej transakcji, jak i planowanej inwestycji, na które mieszkańcy nie znają odpowiedzi.

Kandydat PiS do Sejmu postuluje m.in. o weryfikacji wysokości ceny sprzedaży, mając na uwadze znaczenie Portu w Koźlu, a także plany związane ze stworzeniem korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk oraz zbadanie czy przekazanie nieruchomości do spółki, w której gmina nie była jedynym wspólnikiem nie narażało interesu Gminy Kędzierzyn-Koźle.

Cały wniosek do NIK poniżej:



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama