Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzi się corocznie 2 kwietnia. W placówce w Pokrzywnicy o tym, jak ważna jest społeczna świadomości na temat zaburzenia - uznanego przez ONZ za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata - mówiono 4 kwietnia.
Chcąc zwrócić uwagę na odmienne działania zmysłów, specyficzne zainteresowania, potencjał i wyjątkowość osób z autyzmem, a tym samym przybliżyć uczniom zachowanie i sposób patrzenia na świat osób z tą chorobą, w szkole zorganizowano warsztaty zmysłów.
W gronie gości, którzy wzięli udział w obchodach Dnia Świadomości Autyzmu, znaleźli się: wójt gminy Reńska Wieś Tomasz Kandziora, zastępca wójta Jan Domek, inspektor oświaty Elżbieta Seroczyńska, doradczynie metodyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji Krystyna Rokita i Anna Lalik, prezes Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Autystów "Mały Książę" Barbara Wawrzynowicz, a także dyrektor ZSP w Reńskiej Wsi Bożena Niewienda wraz z nauczycielami oraz nauczyciele szkół z Większycach, Mechnicy, Długomiłowicach i Gościęcinie.
- W wypowiedziach zwrócono uwagę na potrzebę propagowania wiedzy na temat spektrum zaburzeń autystycznych oraz wzmocnienie akceptacji dla osób z ASD i zwrócenie uwagi na trudne sytuacje, z jakimi mierzą się każdego dnia - informuje Izabela Drajewicz, muzykoterapeuta, surdopedagog. - W dalszej części odbywały się warsztaty. Uczestnicy mogli doświadczyć trudności, z jakimi mierzą się osoby autystyczne poprzez symulowanie zaburzeń zmysłów za pomocą wybranych akcesoriów. W poszczególnych salach umieszczone były rekwizyty i dystraktory, czyli rozpraszacze uwagi dla zmysłów: dotyku, słuchu, wzroku, równowagi oraz doświadczenia dotyczące relacji społecznych i komunikacji. Przygotowane doświadczenia pomogły zrozumieć, że osoby z zaburzeniami spektrum autyzmu mogą inaczej postrzegać otoczenie - precyzuje.
Po warsztatach goście wysłuchali programu konferencji dotyczącej różnych metod i rodzajów terapii wykorzystywanych w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
Napisz komentarz
Komentarze