Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:09
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak ze zdawalnością egzaminów? Ranking szkół jazdy

Niemal 60 procent kursantów z powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego zalicza część teoretyczną, ale niespełna jedna trzecia zdaje część praktyczną egzaminu na prawo jazdy.
Jak ze zdawalnością egzaminów? Ranking szkół jazdy
Do egzaminów w naszym mieście szykują się też kursanci z województwa śląskiego

Na terenie naszego powiatu funkcjonuje jedenaście ośrodków szkolenia kierowców. To o dwa mniej niż przed rokiem. Średnia zdawalność egzaminu teoretycznego we wszystkich szkołach jazdy od stycznia do czerwca 2019 r. wyniosła 59,32 proc. To o wiele lepiej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku, kiedy wynik ten osiągnął 54,33 proc. Jeśli chodzi o część praktyczną to zdawalność wyniosła 28,10 proc. To nieco słabiej niż w analogicznym okresie 2018 r., kiedy wskaźnik ten wyniósł 29,88 proc.

 

Najwyższym procentem zdawalności części teoretycznej w pierwszym półroczu 2019 r. mogły pochwalić się ośrodki szkolenia kierowców: Ewa i Arkadiusz Jajuga „Jajuga s.c.” (70,91), Krzysztof Chajec „Auto Szkoła” (68,42), Roman Chodura „Romek” (65,22). Z kolei najwyższy procent zdawalności części praktycznej w pierwszych sześciu miesiącach tego roku zanotowały: Tomasz Dubiel (66,67), „Jajuga s.c.” (40) i Santana Bryndal (36,36).

 

Najwięcej osób skorzystało z usług OSK „Romek”, gdzie w ciągu półrocza kursanci część teoretyczną zdawali 138 razy, a praktyczną – 302. Łącznie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku absolwenci naszych szkół jazdy przystąpili do 526 egzaminów teoretycznych i 1260 praktycznych.

 

Pełne wyniki uzyskane przez kursantów poszczególnych szkół z naszego powiatu przedstawione są w tabeli, gdzie o kolejności decyduje numer OSK, a nie zdawalność.

 

Statystyka zdawalności OSK za I półrocze 2019 r.

L.p.

Nr OSK

Nazwa OSK

Zakres szkolenia

Teoria

Praktyka

%teoria

%praktyka

ogółem

pozytywne

ogółem

pozytywne

1

00031603

Wiesław Lipiński

Szkoła Nauki Jazdy „Rondo”

A2, A,B

64

33

177

38

51,56%

21,47%

2

00051603

Krzysztof Chajec

„Auto-Szkoła”

B

57

39

152

42

68,42%

27,63%

3

00171603

Ikar Dobrosława Karaś, Ireneusz Karaś, Maja Rutkowska s.c.

AM, A1, A2, A, B

43

24

109

26

55,81%

23,85%

4

00261603

Ewa i Arkadiusz Jajuga

Jajuga s.c.

A, B

55

39

100

40

70,91%

40%

5

00281603

Marek Laszkowski, Ośrodek Szkolenia Kierowców „La-Ma”

B

0

0

29

7

0%

24,14%

6

00351603

Janusz Blachucik

„As” Szkoła Jazdy

B

41

13

48

13

31,71%

27,08%

7

00361603

Tomasz Dubiel

 

B

3

0

3

2

0%

66,67%

8

00411603

Roman Chodura

„Romek”

A1, A, B

138

90

302

95

65,22%

31,46%

9

00441603

Władysław Stawiarz, Firma Handlowo Usługowo Transportowa „Mela”

AM, A1, A2, A, B, B+E

21

13

76

14

61,90%

18,42%

10

00451603

Santana Bryndal, Centrum Szkoleniowo-Usługowe

AM, A1, A2, A, B, C, D, T, B+E, C+E, D+E

35

21

99

36

60%

36,36%

11

00461603

Iwona Głowacka, Ośrodek Szkolenia Kierowców „Iwona”

B

69

40

165

41

57,97%

24,85%

Suma

526

312

1260

354

59,32%

28,10%

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama