Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:19
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Planują transport śródlądowy i budowę terminala kontenerowego

Grupa Azoty ZAK i spółka Trans International Logistic Centrum podpisały list intencyjny dotyczący odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej na Kanale Kędzierzyńskim i Kanale Gliwickim.
  • Źródło: Grupa Azoty ZAK
Planują transport śródlądowy i budowę terminala kontenerowego
List intencyjny podpisano w Ostrawie

Autor: Grupa Azoty ZAK

Podczas XXVIII Spotkań Biznesu w Ostrawie, organizowanych przez Czesko-Polską Izba Handlową, podpisano list intencyjny pomiędzy Grupą Azoty ZAK a spółką Trans International Logistic Centrum, dotyczący realizacji projektów logistycznych i odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej. Tym samym zapowiedziano powstanie terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów, a także odtworzenie żeglugi na Kanale Kędzierzyńskim i Gliwickim.

Bezpieczeństwo energetyczne Europy Środkowej oraz infrastruktura, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego i wodnego, były głównymi zagadnieniami omawianymi w Ostrawie. W drugim bloku tematycznym znalazła się prezentacja pn. „Odrzańska Droga Wodna”, której autorem był dr hab. Bolesław Goranczewski, członek zarządu Grupy Azoty ZAK odpowiedzialny za obszar logistyki.

Przedstawił on historię i obecny stan zakładowej oraz regionalnej infrastruktury portowej. Omówione zostały także inwestycje prowadzone przez PGW Wody Polskie, m.in. w nowe jednostki pływające, stanowiące bazę do dalszego rozwoju całej branży. Podkreślono także wpływ sytuacji geopolitycznej – wojny na terenie Ukrainy – na obszar logistyki.

- W obecnych realiach szczególnie dostrzega się znaczenie reaktywacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. Odbudowa zaniedbanych przez dziesięciolecia sektorów, czy branż to także jeden z filarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Grupa Azoty jest predestynowana do przywrócenia funkcji gospodarczej Odry ze względu na lokalizację dwóch kluczowych spółek wzdłuż jej biegu, tj. Kędzierzyn i Police. Te działania wpisują się w kluczowy projekt strategii Grupy Azoty do 2030 roku, czyli „Zielone Azoty”, a co jest z tym związane w ideę zrównoważonego, niskoemisyjnego transportu, stanowiącego składową zielonej logistyki. Jestem przekonany, że podpisany list intencyjny będzie istotnym krokiem w kierunku przywrócenia odpowiedniego znaczenia gospodarczego Odrze - podkreślał dr hab. Bolesław Goranczewski.

Nakreślił on też plany działań spółki w bliskiej perspektywie. Są wśród nich: uruchomienie regularnych transportów rzeką na odcinku port w Azotach – Wrocław, budowa terminala kontenerowego, a także rozszerzenie pola działania z innymi podmiotami w celu potencjalnej przyszłej współpracy w ramach dywersyfikacji i rozszerzenia działalności, również o usługi transportu intermodalnego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna