Podczas XXVIII Spotkań Biznesu w Ostrawie, organizowanych przez Czesko-Polską Izba Handlową, podpisano list intencyjny pomiędzy Grupą Azoty ZAK a spółką Trans International Logistic Centrum, dotyczący realizacji projektów logistycznych i odtworzenia transportu w obszarze żeglugi śródlądowej. Tym samym zapowiedziano powstanie terminala intermodalnego na terenie kędzierzyńskich zakładów, a także odtworzenie żeglugi na Kanale Kędzierzyńskim i Gliwickim.
Bezpieczeństwo energetyczne Europy Środkowej oraz infrastruktura, ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego i wodnego, były głównymi zagadnieniami omawianymi w Ostrawie. W drugim bloku tematycznym znalazła się prezentacja pn. „Odrzańska Droga Wodna”, której autorem był dr hab. Bolesław Goranczewski, członek zarządu Grupy Azoty ZAK odpowiedzialny za obszar logistyki.
Przedstawił on historię i obecny stan zakładowej oraz regionalnej infrastruktury portowej. Omówione zostały także inwestycje prowadzone przez PGW Wody Polskie, m.in. w nowe jednostki pływające, stanowiące bazę do dalszego rozwoju całej branży. Podkreślono także wpływ sytuacji geopolitycznej – wojny na terenie Ukrainy – na obszar logistyki.
- W obecnych realiach szczególnie dostrzega się znaczenie reaktywacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. Odbudowa zaniedbanych przez dziesięciolecia sektorów, czy branż to także jeden z filarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Grupa Azoty jest predestynowana do przywrócenia funkcji gospodarczej Odry ze względu na lokalizację dwóch kluczowych spółek wzdłuż jej biegu, tj. Kędzierzyn i Police. Te działania wpisują się w kluczowy projekt strategii Grupy Azoty do 2030 roku, czyli „Zielone Azoty”, a co jest z tym związane w ideę zrównoważonego, niskoemisyjnego transportu, stanowiącego składową zielonej logistyki. Jestem przekonany, że podpisany list intencyjny będzie istotnym krokiem w kierunku przywrócenia odpowiedniego znaczenia gospodarczego Odrze - podkreślał dr hab. Bolesław Goranczewski.
Nakreślił on też plany działań spółki w bliskiej perspektywie. Są wśród nich: uruchomienie regularnych transportów rzeką na odcinku port w Azotach – Wrocław, budowa terminala kontenerowego, a także rozszerzenie pola działania z innymi podmiotami w celu potencjalnej przyszłej współpracy w ramach dywersyfikacji i rozszerzenia działalności, również o usługi transportu intermodalnego.
Napisz komentarz
Komentarze