Wykład wstępny wygłosił prof. Marek Kaczmarzyk z Uniwersytetu Śląskiego, a następnie o celach szkolnego oceniania w prawie oświatowym mówił Jarosław Durszewicz (Fundacja Szkoła bez ocen), a o dobrej praktyce z Bergen w Norwegii opowiedziała Justyna Durszewicz.
Jeszcze przed przerwą swoją dobrą praktyką związaną z ocenianiem kształtującym podzieliła się pani dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Wojciechowie.
Już po przerwie odbyła się właściwa debata panelu eksperckiego w składzie:
• dr Irena Koszyk -autorka wielu publikacji dotyczących pracy z uczniami uzdolnionymi, prowadzi badania naukowe na pograniczu pedagogiki społecznej, andragogiki, pedeutologii, teorii wychowania, dydaktyki i kultury.
• Magda Swat-Pawlicka – wykładowczyni, tutorka i dyrektorka ds. programowych w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.
• Janina Stojak - ekspertka w programie Szkoła Ucząca Się prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO). Propaguje w Polsce ocenianie kształtujące.
• Maja Kaczmar – przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego w I LO
• Marta Harz – uczennica I LO
• Wiktoria Liszka – absolwentka I LO z roku 2022
Moderatorami dyskusji byli Justyna Cholewińska (Instytut zwinnej edukacji) i Jarosław Durszewicz (Szkoła bez ocen).
"Wojewódzka Debata o ocenianiu właśnie się zakończyła! Było tak wiele refleksji. Stopień zamyka! Warto doceniać! Zastanówmy się nad wartością człowieka, ucznia, a nie oceną! Powinniśmy patrzeć, widzieć słuchać! Dostosować szkołę do współczesnego świata" – podsumował to wydarzenie Instytut Zwinnej Edukacji.
Poniższą fotorelację przygotował Witold T. Szkodziński.
Napisz komentarz
Komentarze