Reklama
czwartek, 16 stycznia 2025 09:53
Reklama
Reklama
Reklama

Koniec remontu autostrady A4 w województwie opolskim

Od wtorku 27 września GDDKiA w Opolu rozpocznie przywracanie stałej organizacji ruchu na opolskim odcinku autostrady A4 pomiędzy Górą św. Anny i granicą z woj. śląskim.

Autor: GDDKiA w Opolu

Kierowcy wjadą na jezdnię północną w kierunku Wrocławia pomiędzy węzłem Krapkowice i granicą województw. Kilka dni potrwa usuwanie barier na sąsiedniej jezdni i przywrócenie pełnego jej przekroju. Tym samym zakończy się ostatni etap remontu całej A4 w woj. opolskim, jaki prowadziliśmy sukcesywnie od 2013 r. Prace prowadzono przy utrzymaniu ruchu na autostradzie.

Remont na obu jezdniach

Całe zadanie przewidywało remont jezdni południowej (w kierunku Katowic) na odcinku o długości ok. 18 km oraz jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) na odcinku o długości ok. 12 km. Prace obejmowały także wymianę nawierzchni na dwóch węzłach drogowych - Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres robót zadanie było realizowane od III kw. 2021 r. do III kw. 2022 r.

W ubiegłym roku prace skupiły się na dwóch etapach - zarówno na jezdni południowej (w kierunku Katowic), jak i północnej (w kierunku Wrocławia). Łącznie odnowiono nawierzchnię na około 13 km wraz z remontem na węźle Kędzierzyn-Koźle.

W tym roku prace były realizowane w trzech etapach. Początkowo na jezdni południowej (w kierunku Katowic) - najpierw na 2,5-kilometrowym odcinku w okolicach Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Góra św. Anny, a następnie na obu jezdniach 7-kilometrowego odcinka od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego wraz z węzłem Strzelce Opolskie.

Zakres prowadzonych prac

Remont autostrady A4 przewidywał wymianę warstwy wiążącej i ścieralnej, a w niektórych miejscach również wymianę podbudowy. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostały bariery linowe, a na nowej nawierzchni położono oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmował także wymianę barier betonowych, remont systemu odwodnienia drogi oraz prace na czternastu obiektach mostowych.

Poprawiamy bezpieczeństwo i komfort jazdy na A4

Od 2013 r. wyremontowaliśmy całość opolskiego odcinka autostrady A4 (około 170 km w podziale na jezdnię północną i południową). Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady.

Kalendarium

2013 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód a Opole Południe wraz z węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 11 km

2014 r. - jezdnia północna i południowa pomiędzy węzłami Opole Zachód i Opole Południe o długości 32 km (remont przeprowadzony w dwóch etapach)

2015 r. - jezdnia południowa od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód wraz z węzłem Brzeg o długości ok. 30 km

2016 r. - jezdnia północna od granicy woj. dolnośląskiego i opolskiego do węzła Opole Zachód o długości 28 km

2017 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Opole Południe i Krapkowice wraz z węzłem Krapkowice o długości ponad 16 km

2018 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Opole Południe i Krapkowice o długości prawie 14,5 km

2019 r. - jezdnia południowa pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle o długości ponad 7 km

2020 r. - jezdnia północna pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle o długości prawie 13 km

2021 r. – jezdnia południowa o długości ponad 8 km oraz jezdnia północna o długości ponad 5 km pomiędzy węzłem Krapkowice i Kędzierzyn - Koźle wraz z węzłem Kędzierzyn - Koźle

2022 r. - jezdnia południowa w okolicach MOP-u Góra św. Anny oraz 7-kilometrowy odcinek od węzła Kędzierzyn-Koźle do granicy woj. opolskiego i śląskiego na jezdni południowej i północnej wraz z węzłem Strzelce Opolskie



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: LLLTreść komentarza: Teraz mowa o dzierżawie, a przed kilku laty KKT dążyła do nabycia w drodze ZAKUPU od PKP 12 ha gruntów, położonych na terenie portu. Port, torowiska, szlak wodny Odra to miejsca o dużym potencjale strategicznym dla bezpieczeństwa państwa - a my nawet nie wiemy, kto stoi za pieniędzmi KKT. Tyle możemy dowiedzieć się z ich strony Internetowej: "Jedynym właścicielem KKT (100% udziałów w Spółce) jest Value Quest Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych, polski fundusz private equity specjalizujący się w inwestycjach kapitałowych w małe i średnie polskie przedsiębiorstwa. Fundusz inwestuje kapitał pochodzący od polskich inwestorów prywatnych oraz inwestorów instytucjonalnych z Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych." Jojczenie prezydętki jest żałosne, a stwierdzenie "poprzednia władza ze złości, nie wiem chyba na co, te tory zdemontowała." - to ordynarne kłamstwo!!!Data dodania komentarza: 15.01.2025, 22:15Źródło komentarza: Wraca temat budowy terminalu w kozielskim porcie. Firma KKT rozmawia z PKP o współpracyAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Jakiej perspektywy - braku później zatrudnienia ? Po za tym kształcenie w wielu przypadkach w kierunkach które są po porostu nie ciekawe... To rzeczywiście perspektywy dla młodych ludzi na przyszłość. Jest to wina niekompetentnych osób zasiadających w ministerstwie edukacji ale także niższego szczebla władzy odpowiedzialnej za sektor szkół ponadpodstawowych. Burdel od wielu lat PIS-PO...Data dodania komentarza: 15.01.2025, 22:12Źródło komentarza: Ranking liceów i techników Perspektywy 2025. Wyniki szkół z Kędzierzyna-KoźlaAutor komentarza: GerhardTreść komentarza: Cytując klasyka zza Buga: " a komu to potrzebne?"Data dodania komentarza: 15.01.2025, 22:07Źródło komentarza: Wraca temat budowy terminalu w kozielskim porcie. Firma KKT rozmawia z PKP o współpracyAutor komentarza: Ja polkaTreść komentarza: Jak można być marszałkiem i oszukiwać( kupił dyplom MBA ) nie będąc mgr!!!!!! Upubliczniono to i coooooo!!! Cisza!!!!! Skandal ,tylko możliwe to w państwie z dykty!!!!Data dodania komentarza: 15.01.2025, 20:33Źródło komentarza: Polska 2050 Szymona Hołowni wybrał nowy zarząd w województwie opolskimAutor komentarza: Były pracownikTreść komentarza: A to jest przekaz dla naiwnych?. Nie mają nic do przekazania a za dwa lata, może rok wszystko pójdzie na zmarnowanie.Data dodania komentarza: 15.01.2025, 19:22Źródło komentarza: Rosyjskie i białoruskie nawozy zostaną wreszcie objęte sankcjami. Ulga w Grupie Azoty KędzierzynAutor komentarza: SpekulantTreść komentarza: Trzecia odnoga - jeszcze jedni do kolekcji zdrajcy jak pis i poData dodania komentarza: 15.01.2025, 17:04Źródło komentarza: Polska 2050 Szymona Hołowni wybrał nowy zarząd w województwie opolskim
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1038 hPa
Wiatr: 3 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna