Wartość opracowania to 200 tys. zł, a termin zakończenia prac projektowych to maj 2023 r. Wykonawcą koncepcji będzie Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe ARCUS 2 Hoszowski Tadeusz z siedzibą w Katowicach.
Przedmiotem opracowania będzie opracowanie wielowariantowej koncepcji rozwiązań projektowych istniejącego układu komunikacyjnego - Rozbudowa Ronda Milenijnego zlokalizowanego w pasie drogi krajowej DK 40 wraz z rozbudową dróg dojazdowych (DW 408, droga gminna), przebudową obiektu mostowego nad rzeką Kłodnica w ciągu ulicy Stanisława Wyspiańskiego oraz ewentualną przebudową ronda im. Księdza Jana Opieli w ciągu DW 408.
Docelowym założeniem inwestycji jest poprawa warunków ruchowych układu komunikacyjnego w obrębie Ronda Milenijnego, co przyczyni się do znaczącego usprawnienia dojazdu do strefy przemysłowej Kędzierzyna-Koźla.
Projektowana rozbudowa w każdym wariancie ma na celu polepszenie warunków komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w obszarze skrzyżowania drogi krajowej DK 40 z drogami innych kategorii poprzez zwiększenie przepustowości na rozbudowanym skrzyżowaniu w/w dróg, a co za tym idzie polepszenia płynności ruchu.
Rondo Milenijne znajduje się na obwodnicy miasta Kędzierzyna-Koźla i łączy drogi DK 40, DW 408 oraz drogi gminne. Jest to newralgiczne miejsce - wąskie gardło komunikacyjne w Kędzierzynie-Koźlu, w którym ze względu na bardzo duży ruch samochodowy notorycznie tworzą się zatory komunikacyjne.
Droga krajowa nr 40 prowadzi od Pyskowic, aż do granicy z Czechami w Głuchołazach. W Kędzierzynie-Koźlu droga ta służy mieszkańcom jako obwodnica miasta, nie spełnia jednak swojej roli ze względu na zatory drogowe, które powstają na Rondzie Milenijnym.
Zakres koncepcji:
1. Prace geodezyjne: mapa do celów projektowych.
2. Prace projektowe.
Koncepcja obejmuje cztery warianty rozbudowy istniejącego układu komunikacyjnego Ronda Milenijnego w tym wykonanie analiz, pomiarów i badań:
- Charakterystyka istniejącego ruchu - analiza ruchu i przepustowości skrzyżowania, w tym ocena efektywności funkcjonowania skrzyżowania drogi krajowej DK 40 z drogą wojewódzką DW 408 i drogą gminną, określenie miar warunków ruchu drogowego i poziomu swobody ruchu na skrzyżowaniu,
- pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu oraz pomiar prędkości pojazdów,
- prognoza ruchu dla każdego wariantu skrzyżowania,
- analiza ruchu oraz obliczenie przepustowości i stopnia swobody dla każdego wariantu skrzyżowania,
- analiza środowiskowa w zakresie akustyki oraz przyrody,
- koncepcja dla przebudowy obiektu mostowego nad rzeką Kłodnicą,
- dokumentacja hydrologiczno-hydrauliczna,
- Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla poszczególnych wariantów rozwiązań projektowych,
- projekt docelowej organizacji ruchu,
- analiza kosztowa wariantów w formie zestawienia kosztów realizacji oraz kosztów utrzymania dla poszczególnych wariantów inwestycji w tym szacunkowe koszty pozyskania terenów pod inwestycję.
Napisz komentarz
Komentarze