Bernadeta Pękała uczy w PSP nr 1 języka angielskiego. Odpowiedzialna jest również za promocję szkoły.
- W ubiegłym roku filmiki tworzyli nauczyciele. W tym roku koleżanka, Łucja Dzimiera, nauczycielka matematyki i języka niemieckiego, wpadła na pomysł, że dzieci zrobią to zdecydowanie lepiej. I miała rację, bo nasi uczniowie są kreatywni i pomysłowi - mówi pani Bernadeta. Wtóruje jej pani Łucja: - To chyba był strzał w dziesiątkę.
Do 24 lutego uczniowie mogli zgłaszać filmiki. Te opublikowano na profilu facebookowym podstawówki.
Z uczniami, którzy wzięli udział w konkursie, spotkaliśmy się w szkole.
- Każdy ze spotów jest inny - różne techniki i aplikacje. Uczniowie mobilizowali się do pracy, wymieniali informacjami. To tym bardziej godne pochwały, bo w świecie pełnym hejtu znalezienie pozytywnych rzeczy jest coraz trudniejsze - mówi Bernadeta Pękała. - Zachęcamy każdego, kto ma Facebooka, do obejrzenia spotów reklamowych, polubienia i udostępnienia - dodaje.
Jakub Bojarski stworzył filmik wraz z Szymonem Toporem. Piątoklasiści wykonali animację poklatkową z wykorzystaniem klocków Lego. - Pracowaliśmy na aplikacji Stop Motion Studio. Montowanie, udźwiękowienie zajęło nam cały dzień - mówią Szymon i Jakub.
Z klasy ósmej są Szymon Pachołek i Łukasz Żarowski. Na pomysł animacji wpadli podczas nauczania zdalnego.
- Jako takich przygotowań nie było. Animację zrobiliśmy na stronie Renderforest - tłumaczy Szymon.
Animację w aplikacji KineMaster stworzyła Oliwia Pawlicka z klasy ósmej.
- Zajęło mi to jeden wieczór. Powstały dwie wersje. Pierwszą odrzuciłam, ale zakwalifikowała się ta druga - przyznaje nastolatka.
Paweł Piasecki - najmłodszy twórca - uczęszcza do klasy trzeciej. Chłopiec pracował na wykorzystywanej podczas zajęć informatycznych platformie Scratch. Z pomocą przyszedł też Paint 3D.
- Trochę pomogła mi mama z ułożeniem rymowanki. Praca zajęła nam dwa dni, a przygotowania cztery dni - zdradza Paweł.
W przypadku Michała Jabłońskiego i Remigiusza Migocza powstał, jak to określa Michał, klasyczny filmik, w który dodatkowo wpleciono historię szkoły.
- Remik odpowiadał za tekst, a ja zająłem się montowaniem w programie DaVinci Resolve 17 - uchyla rąbka tajemnicy Michał.
Kto wygra? W tym przypadku to raczej mniej znaczące. Liczą się korzyści płynące z nauki, jaką z projektu wyniosą młodzi ludzie. Warto dodać, że poza konkursem ukierunkowanym na promowanie kreatywności w szkole upowszechnia się zdolności z innych dziedzin. W placówce funkcjonuje klub wolontariatu, prowadzony przez Annę Jaksiewicz, który obecnie organizuje pomoc rodzinom z Ukrainy. Działa też grupa harcerska. Wszystkie inicjatywy trudno zliczyć.
Napisz komentarz
Komentarze