Lokalna24 Kędzierzyn Koźle wiadomości z miasta i powiatu
Gazeta Lokalna Kedzierzyn Kozle:Galeria na dobrej drodze
Informowaliśmy o problemach komunikacyjnych, jakie wynikły z powodu powstawania galerii handlowej w Kędzierzynie-Koźlu. Drogowcy odrzucili pierwotne propozycje inwestora, żeby zjazd do obiektu handlowego odbywał się z obwodnicy i zaproponowali dojazd od strony ul. Kozielskiej.

Na dzień dzisiejszy nie ma już powodów do zmartwień. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jasno określiła, jakiego rozwiązania oczekuje od gliwickiej firmy PA Nova, która jest głównym inwestorem galerii. Dojazd będzie się jednak odbywał z obwodnicy, poprzez kolejne rondo. Będzie to już trzeci taki obiekt na wysokości osiedli Śródmieście i Pogorzelec. - Przedstawiono nam dwie koncepcje. Wybraliśmy drugą i jest to rondo turbinowe. Zmieniliśmy jednak kilka szczegółów w projektach firmy PA Nova, jak choćby szerokość pasów i zjazdów. Dla nas najlepszym rozwiązaniem byłby węzeł wielopoziomowy, lecz są to ogromne koszty. Postanowiliśmy więc zostać przy rondzie - mówi Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA. Inwestor korekty drogowców przyjmuje spokojnie. Nie do przyjęcia dla niego byłby tylko węzeł wielopoziomowy. - W tej chwili pracujemy nad nową wersją projektu, bo GDDKiA postanowiła wprowadzić drobne zmiany. Nie jest to dla nas problemem, uważam, że wszystko idzie swoim torem i jesteśmy dobrej myśli - twierdzi Ewa Bobkowska, prezes zarządu PA Nova. Wszystko ma się ostatecznie wyjaśnić w przyszłym tygodniu. Wtedy zostanie podjęta decyzja czy rondo spełnia wymogi GDDKiA, czy też nie. - Jeśli zaakceptujemy ulepszony projekt ronda turbinowego, to nic nie stoi już na przeszkodzie, by rozpocząć prace budowlane. Poszliśmy na duży kompromis, godząc się na to rondo, więc wydaje mi się, że inwestor zrobi co w jego mocy, by projekt był taki jak chcemy - uważa Michał Wandrasz. Budowa galerii handlowej w Kędzierzynie-Koźlu ma się rozpocząć pod koniec tego roku. Przybliżony okres budowy to osiemnaście miesięcy. W galerii znajdzie się również kino wielosalowe, prowadzone przez jedną z największych sieci kin wielosalowych w środkowo-wschodniej Europie - Cinema City. *** Co to jest rondo turbinowe? - Główna różnica pomiędzy tradycyjnym rondem a rondem turbinowym polega na tym, że nie przecinają się na nim potoki ruchu z pasa wewnętrznego i zewnętrznego. Pojazdy są na nim w naturalny sposób kierowane na właściwe, wcześniej zaplanowane wyloty ronda. Ryzyko kolizji jest więc znacznie mniejsze – tłumaczy Michał Wandrasz, rzecznik prasowy opolskiego oddziału GDDKiA. Tego typu rozwiązania zdały już egzamin w innych krajach europejskich, głównie w Holandii.

Ilość ocen (0)

0 na 5 gwiazdek
  • Brak komentarzy